جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

ترافیک متراکم این روز‌های پایتخت با برخی بدفهمی‌ها به مراتب متراکم‌تر می‌شود.

برای نمونه در مورد نوع پارک کردن خودرو برخی افراد تصور‌ می‌کنند چنانچه برای چند دقیقه‌ بخواهند پارک دوبل کنند اتفاق خاصی نمی‌افتد. آنها برای روبه‌رو‌ نشدن با برگه‌ جریمه پلیس نیز راهکار‌هایی دارند.

برای نمونه همان‌طور که در تصویری که میلاد جم برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید راننده‌های یاد شده تصور می‌کنند با پایین دادن شیشه‌های خودرو، پلیس آنها را جریمه نمی‌کند.

برخی دیگر نیز با گذاشتن فردی پشت فرمان سعی می‌کنند توقف خود را بسیار کوتاه ‌مدت جلوه دهند تا به این وسیله مامور راهنمایی و رانندگی را فریب دهند. از سوی دیگر بار‌ها مشاهده شده که راننده‌های متخلف تا چند ده‌ دقیقه این بخش از خیابان را اشغال کرده و موجبات تشکیل ترافیکی سنگین را فراهم آورده‌اند.

به هر حال یادآوری این نکته ضروری است که در کشور‌های پیشرفته‌ای که مسئولان آن توانسته‌اند با ترافیک برخورد بهتری‌ داشته باشند،‌ فریب پلیس به هر نحو جرائم سنگینی را برای متخلفان به همراه دارد. برای از بین بردن تصور‌های اشتباه ترافیکی نیز برنامه‌های جامع و تاثیرگذاری تدوین و به کار گرفته می‌شود. 

چاق‌سلامتی از دور

اینطور که پزشکان توصیه می‌کنند باید با چاق‌سلامتی‌های گرم خداحافظی کرد. با آمدن آنفلوانزای خوکی هر نوع دست‌دادن و رو بوسی به گفته پزشکان قدغن شد اما آنطور که از شواهد و قراین پیداست بخش عمده‌ای از جامعه گوشش به این‌حرف‌ها بدهکار نیست؛

به طوری که تمام ما هر روز شاهد دست‌دادن، رو بوسی و بسیاری از نباید‌های پزشکی ویژه جلوگیری از این اپیدمی ویروسی هستیم. به هر حال چنانچه می‌خواهیم خود و خانواده‌مان را از این معضل دور نگه داریم باید تعارف‌های معمول را کنار بگذاریم و از دور چاق‌سلامتی کنیم.

 رفع نواقص سیستم گرمایشی مدارس

با توجه به سرد شدن هوا، کم کم سیستم گرمایشی منازل، ادارات و مدارس به کار می‌افتد. این در حالی است که تعدادی از والدین در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که سیستم گرمایشی مدارس فرزندان‌شان به کار نیفتاده یا دچار نقص فنی است.

به گفته آنها در مواردی که مدارس در شمال شهر واقع شده‌اند، پایین‌تر بودن دمای هوا، استفاده از سیستم‌های گرمایشی را به ویژه، صبح‌ها ضروری می‌کند اما در برخی مدارس این سیستم گرمایشی از سال قبل دچار نقص فنی بوده و هنوز به آن رسیدگی نشده است.

با توجه به اینکه امسال نگرانی از شیوع آنفلوانزا هم وجود دارد، بهتر است هرچه سریع‌تر در جهت آماده‌سازی سیستم گرمایشی مدارس اقدام شود. این در حالی است که ابتلای دانش‌آموزان به سرماخوردگی نه تنها برای سایر دانش‌آموزان خطرناک است، بلکه موجب عقب افتادن آنها از یادگیری دروس هم خواهد شد.

اتوبوس‌های تاریک

یکی از مکان‌هایی که شهروندان می‌توانند با استفاده از زمانی که در آن به سر می‌برند اقدام به مطالعه کنند، اتوبوس است. با توجه به بعد مسافتی که مسافران با توجه به بار ترافیکی با اتوبوس‌های درون شهری طی می‌کنند، این امکان به خصوص برای دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد تا مطالعه کنند.

اما جدا از شلوغ بودن و ازدحام بیش از حد در اتوبوس‌ها، خاموش بودن چراغ‌ها هم یکی دیگر از عوامل است که این امکان را از بین می‌برد. البته در برخی موارد هم فقط یک یا 2 چراغ در اتوبوس روشن است و بقیه سوخته‌اند و این نور کم برای مطالعه کافی نیست.

از سوی دیگر در تاریکی شب، روشن بودن چراغ‌های اتوبوس به حفظ آسایش مسافران کمک می‌کند و مانع آن می‌شود که مسافران در تاریکی از روی پله‌های اتوبوس سقوط یا پای مسافران دیگر را زیر فشار کفش خود له کنند.

کد خبر 94567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز