چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

اگر دیدید کسی با عجله از راه رسید و بدون توجه به نوشته‌های روی آسانسور مبنی بر خرابی یا در حال تعمیر بودن، در‌ آن را باز کرد و در نبود اتاقک، به قعر آسانسور سقوط کرد

همه تقصیر‌ها را به گردن وی نیندازید زیرا این اواخر برخی مدیر‌های اداره‌ها و شرکت‌ها، آسانسور را اختصاصی کرده‌اند و به دروغ روی آن می‌نویسند «‌خراب است». مطابق گزارش‌های مردمی و مشاهدات نگارنده، این آسانسور‌ها برای معطل نشدن رؤسا و به دستور آنها اشغال می‌شوند.

بنابراین افرادی که از دروغ بودن محتویات این کاغذنوشته‌ها آگاهند بدون توجه به این هشدار‌ها، سوار آسانسور می‌شوند. حال باید این پرسش را مطرح کرد که چنانچه شهروندان در آینده سوار آسانسور خرابی شوند یا در نبود اتاقک آن به پایین سقوط کنند دست‌کم بخشی از تقصیرات باید متوجه دروغ‌پردازان باشد.

البته ماجرای آسانسور‌های شهر به همین جا ختم نمی‌شود. زیرا برخی شهروندان نیز با آسانسور‌های سالم و بدون هشدار‌های دروغ، رفتار مناسبی ندارند. برای نمونه با اینکه داخل یا بیرون این وسیله، تابلوی میزان ظرفیت‌ آن به‌راحتی قابل مشاهده است اما کسی به آن توجه نمی‌کند. گاهی در آسانسور‌های دارای ظرفیت 4نفر، حدود 6 یا 7 نفر سوار می‌شوند.

دودکش، فقط اچ

باد‌های پاییزی وزیدن گرفته و همراه خود سرمای هوا را نیز در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر به این سو و آن‌سو می‌برد، اما گاهی همراه سرما گاز‌های سمی بخاری را نیز از راه لوله بخاری به داخل خانه می‌آورد.

این مورد در خانه‌های بدون دودکش اچ بیشتر رخ می‌دهد. برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید شهروند مورد اشاره لوله بخاری خانه را بدون دودکش اچ به بیرون از پنجره منتقل کرده است.

حال آنکه این لوله‌ها به هیچ‌وجه نمی‌توانند جلوی بازگشت گاز منواکسید کربن به خانه را بگیرند و خطر گازگرفتگی ناشی از نصب آنها تمام اعضای خانواده را تهدید می‌کند. بنابراین اگر در همسایگی خود چنین تصویری را مشاهده کردید حتما به همسایه یا هم محله‌ای خود هشدار دهید، زیرا بعد از دیدن اعلامیه فوت آنها به قول معروف وجدان درد بدی خواهید گرفت.

چراغ‌های خاموش

خاموشی چراغ بزرگراه‌ها مشکلی است که هر از گاهی دامنگیر یک منطقه می‌شود و به‌دنبال آن مشکلاتی برای رانندگان پدید می‌آید. این در حالی است که در زمان بارندگی با توجه به کاهش قدرت دید رانندگان، خاموش بودن چراغ‌ها مشکلات بیشتری برای رانندگان فراهم می‌کند که می‌تواند موجب بروز تصادف شود.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که در چند شب اخیر با وجود بارش‌های زیاد چراغ‌های قسمت‌هایی از بزرگراه رسالت به خصوص در محدوده پل سیدخندان خاموش بوده و  رانندگان به سختی در این محدوده تردد می‌کردند. بهتر است در مورد حل این مشکل هرچه سریع‌تر اقدام شود تا یکی از عوامل وقوع تصادفات رانندگی از بین برود.

خدمات‌رسانی مطلوب برخی بانک‌ها

با اینکه در مورد مشکلات خدمات‌رسانی بانک‌ها تقریبا هر روز صحبت می‌شود اما این نکته نباید موجب شود که به خدمات‌رسانی مطلوب برخی بانک‌ها اشاره نشود. با وجود اینکه اغلب مشتریان از معطلی زیاد در شعبه‌ها و کمبود کارکنان بانک‌ها گله‌مند هستند اما در برخی بانک‌ها نه تنها مشتریان زیاد معطل نمی‌شوند، بلکه تعداد کارکنان آنها هم در مقایسه با مشتریان کافی است و به این ترتیب کار مشتریان خیلی زود راه می‌افتد.

از سوی دیگر برخورد خوب کارکنان با مشتریان و تلاش برای پاسخگویی کامل و جامع به آنها هم از دیگر مواردی است که در رضایت مشتریان نقش دارد. البته در بسیاری موارد رفتار و عملکرد کارکنان زیر نظر مستقیم رئیس شعبه قرار دارد. خوب است این  الگوی مدیریتی به همه بانک‌ها تعمیم داده شود تا ضمن افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان، سطح رضایت آنها نیز ارتقا یابد.

کد خبر 94487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز