سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

تکنولوژی کمک کرده است تا تخت‌های عمودی در اتاق‌ خواب‌های شهروندان کمترین جای ممکن را اشغال کند و شنیدن نام تخت‌خواب یا تشک‌های عمودی زیاد عجیب و غریب نباشد.

اما خواب روی یک تشک عمودی به شکلی که در تصویر ارسالی محمد کریمی مشاهده می‌کنید نه استفاده صحیح از فضا و نه راحتی را به ذهن متبادر می‌کند. تنها معنی آن خطری است که جان این کارگر را تهدید می‌کند.

به هر حال خواب در جوار در‌های باز یک کامیون می‌تواند فرد را در دنیای دیگری از خواب بیدار کند. این نوع سهل‌انگار‌ی‌ها انواع گوناگونی دارد و برای نمونه برخی شهروندان به نیمه‌باز بودن در‌های خودرو اهمیت نمی‌دهند.

آنها اطمینان از بسته بودن در‌های خودرو را کار افراد وسواس و اینگونه بی‌احتیاطی‌ها را نشان از شجاعت می‌دانند. از سوی دیگر سرنشینان قسمت بار وانت‌ها نیز در معرض خطر هستند و با اینکه پلیس بلافاصله با این مورد نیز برخورد می‌کند اما معلوم نیست چرا باز هم برخی علاقه خاصی به این نوع سفر‌های درون‌شهری و حتی برون شهری دارند. 

توقف سطح بالا

کمبود جای پارک خودرو‌ها باعث شده یک نوع پارک جدید آن هم از نوع سطح بالا به انواع پارک دوبل، افقی، جلوی در‌های پارکینگ، پارک در سمت چپ خیابان و غیره اضافه شود. سطح بالا به این دلیل که پارک روی بار آجر، شن و ماسه و غیره حسابی سطح پارک خودرو را بالا می‌برد.

باید امیدوار بود ترمز دستی این خودرو‌ها سالم باشد در غیر این صورت خودرو و مجروحان احتمالی را باید از انتهای خیابان جمع کرد. البته لوازم زیر این خودرو‌ها نیز از صدمه‌های احتمالی بی‌نصیب نخواهد ماند.

به نظر کارشناسان خودرو‌ها سوانح رانندگی گاه فقط به دلیل چنین بی‌توجهی‌هایی روی می‌دهد. برای نمونه فقط با یک بی‌احتیاطی کوچک و خالی شدن تدریجی روغن ترمز خودرو، راننده در بزرگراه‌ها  و حتی در کوچه‌های شهر برای کنترل خودرو با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شود.

انباری مخروبه یا پارکینگ

یکی از آخرین مراحل برای خودرو‌های متخلف، انتقال به پارکینگ است. ماموران راهنمایی و  رانندگی در مواردی که تشخیص دهند، بسته به نوع خلاف خودرو‌ها آنها را به پارکینگ انتقال می‌دهند و زمان نگهداری در پارکینگ هم  در موارد مختلف متفاوت است.

این در حالی است که در برخی موارد شرایط نگهداری در پارکینگ برای خودرو‌ها به گونه‌ای است که موجب آسیب رساندن به خودرو‌ها می‌شود. همچنین در مواردی هم ایجاد نقص فنی و ظاهری در خودرو‌ها پس از خروج از پارکینگ گزارش شده است.

به همین دلیل توصیه می‌شود تا شرایط بهتری برای نگهداری خودرو‌ها فراهم شود تا مالکان آنها مجبور نباشند علاوه بر هزینه پارکینگ مبلغی را هم برای تعمیرات بپردازند.

محدودیت فروش سیگار

چندی پیش خبری اعلام شد مبنی بر اینکه فروش سیگار به نوجوانان زیر 18 سال ممنوع است. این در حالی است که در عمل، کمتر موردی به چشم می‌خورد که فروشندگان واقعا از فروش سیگار به نوجوانان خودداری کنند.

حال آنکه این طرح در صورتی که در مقیاس وسیع اجرا شود، تاثیر مستقیمی بر کاهش تعداد افراد سیگاری خواهد داشت. شهروندان عقیده دارند به همین دلیل می‌توان یک گشت نامحسوس برای کنترل فروشندگان در نظر گرفت تا با موارد تخلف برخورد قاطعانه داشته باشند.

از سوی دیگر والدین هم باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و با در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف ورزشی و تحصیلی از کشیده شدن آنها به سمت استعمال سیگار جلوگیری کنند. به گفته کارشناسان آسیب‌های اجتماعی، سیگار می‌تواندگام نخست به سوی اعتیاد باشد.

کد خبر 94943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز