در پی ممانعت از خروج 3 تن از هنرمندان برای حضور در مجامع بین‌المللی طی یک ماه گذشته و به نتیجه‌نرسیدن درخواست مدیرعامل خانه سینما مبنی بر حل شدن این موضوع، روسای 9 تشکل صنفی طی نامه‌ای سرگشاده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری و حل این معضل شده و اقدامات آتی اعضای خود را بر پایه اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منوط کرده‌اند.

در بخش‌هایی از این نامه‌ خطاب به محمد حسینی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: در حالی که پیگیری و رسیدگی به چنین اموری به‌طور طبیعی وظیفه‌ وزارت متبوع جنابعالی است و حسب سنت معمول در گذشته نیز بدان اهتمام می‌شد.

اینک سکوت تام و تمام آن وزارت را چگونه می‌توان تعبیر کرد؟ آیا جنابعالی هم چون معاونت سینمایی محترم معتقدید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها در زمینه‌های فرهنگی و هنری مسئول هنرمندان است و در زمینه‌های قضایی و امنیتی مسئولیتی ندارد؟! آیا واقعاً اتهامات قضایی متوجه همکاران ماست؟

صنوف سینمایی تا‌کنون با خویشتنداری از دست زدن به هر اقدامی در قبال این بی‌رسمی‌ها و بی‌قانونی‌ها خودداری کرده‌اند و منتظر واکنش جنابعالی مانده‌اند؛ این در حالی است که همکاران ما، چهره‌های شاخص سینمای ملی ایران هنوز بین شعب وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب سرگردانند، بی‌آنکه علت واقعی توقیف گذرنامه هایشان را بدانند.

کد خبر 94837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز