شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی خانگی پرسپولیس مقابل تیم قعرنشین جدول آغاز شد.

سرخپوشان که با شکست هفته گذشته مقابل استیل‌آذین با تیم‌های بالانشین فاصله گرفته بودند با کسب 3 امتیاز این مسابقه شرایط خود را بهبود بخشیدند اما عملکرد پرسپولیس در این بازی نسبتا آسان هم راضی‌کننده نبود. بعد از این بازی کرانچار اظهار امیدواری کرده در نیم‌فصل دوم، تیمش را به صدرجدول نزدیک‌تر کند.

کریم باقری، مسن‌ترین بازیکن پرسپولیس که موثرترین بازیکن این تیم در فصل جاری بوده است، زننده هر دو گل شاگردان کرانچار در بازی با ابومسلم بود. با این وجود سرخپوشان در مقابل تیم بحران‌زده ابومسلم، بازی منظم و هدفمندی ارائه نکردند.

کرانچار باز هم تغییراتی در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرد و ناهماهنگی همچون 15 هفته گذشته در بازی پرسپولیس بسیار واضح بود. هواداران تیم سرخپوش تهرانی از کسب 3 امتیاز یک بازی خانگی راضی به نظر می‌رسیدند اما بازی پراشتباه سرخپوشان در دقایقی از این مسابقه، اعتراض تماشاگران را به همراه داشت.ابومسلم برخلاف تیم میزبان فراتر از حد انتظار ظاهر شد. شاگردان فرهاد کاظمی با اشتباهات فردی در خط دفاع ودروازه بازی را واگذار کردند اما نمایش امیدوارکننده این تیم در ورزشگاه آزادی متفاوت از هفته‌های گذشته به نظر می‌رسید.

کرانچار: باقری را نداشتیم، نمی‌بردیم

بعد از پایان بازی  امامربی کروات پرسپولیس اعتراف کرد که کریم باقری عامل پیروزی سرخپوشان در این مسابقه بوده است. زلاتکو کرانچار پس از کسب پیروزی 2 بر یک مقابل ابومسلم اظهار داشت: «با وجود اینکه در این دیدار پیروز شدیم اما در نیمه اول بد بودیم. در بین دو نیمه به بازیکنان تذکر جدی دادم و دیدید که بهتر شدند.»

وی افزود: «خوشبختانه به واسطه بازیکن بزرگی مثل کریم باقری موفق شدیم به گل اول برسیم. باید بگویم اگر باقری نبود، نمی‌توانستیم بازی را ببریم. باقری الگویی برای تمام بازیکنان جوان پرسپولیس است و هر بازیکنی که پیراهن این تیم را می‌پوشد باید کریم را الگوی خود بداند.» کرانچار اشتباه‌های خودش در نیم‌فصل نخست را پذیرفت و گفت:‌ «3 هفته تعطیلات در زمان خوبی نصیب ما شد. 15 بازیکن داشتیم که آمادگی کافی نداشتند و در نیم‌فصل اول باید شرایط لازم را پیدا می‌کردند.

مجبور شدم بازی به بازی بازیکنان را آماده کنم و قبول دارم در برخی از دیدارها خوب عمل نکردیم. مسئول این مسئله من هستم و سعی می‌کنم در آینده بهتر باشم.» وی همچنین در مورد فهرست مازاد پرسپولیس عنوان کرد: «هنوز فهرست مازادی ندادم و این موضوع را به روز‌های آینده موکول کردم. اگر بازیکنی با حضور در تیم‌های دیگر، می‌تواند موفق باشد به نظر باشگاه بستگی دارد و می‌تواند برود. من فقط اسامی را به کاشانی می‌دهم و او در این مورد تصمیم می‌گیرد.»

انتقاد و تمجید مدیرعامل

حبیب کاشانی در اردوی سرخپوشان پیش از بازی با سیاه‌جامگان به شدت از شرایط بازی و عملکرد فنی سرخپوشان اظهار نارضایتی کرد و رسما در حضور بازیکنان و کادر فنی به آنها اعلام کرد که از شرایط هیچ‌کدام‌تان راضی نیستم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس خطاب به بازیکنان این تیم اظهار داشت: «چندی قبل پرسپولیس 9 بازیکن ملی‌پوش در جمع بازیکنان تیم ملی داشت اما در‌حال حاضر جمع بازیکنان ملی‌پوش تیم ما به دو نفر می‌رسد که آن دو نفر نیز در بازی‌های تیم ملی بازیکنان ثابت نخواهند بود. این وضعیت به هیچ‌وجه باعث رضایت من نیست و من به هیچ‌وجه از شرایط شما رضایت ندارم چون اعتقاد دارم بازی‌های نه چندان خوب پرسپولیس در این فصل باعث شده از تیم ما تنها دو نفر به تیم ملی دعوت شود؛ نفراتی که شانس‌شان برای حضور در ترکیب اصلی تیم‌ملی اندک است.»

سرپرست پرسپولیس در انتقادی دیگر عدم همدلی و رفاقت را مشکل دیگر بازیکنان تیمش عنوان کرد و اعلام داشت: «در تیم ما  بازیکنانی که بیرون از ترکیب هستند نباید به برخی  حاشیه‌ها دامن بزنند. سایر بازیکنان هم باید با همدیگر خصوصا بازیکنانی که در ترکیب هستند رفاقت و همدلی داشته باشند موضوعی که فعلا در تیم ما به آن شکلی که باید وجود داشته باشد، نیست.»

کاشانی اما پس از پیروزی 2 بر یک پرسپولیس مقابل ابومسلم عنوان کرد: «بازی خوبی بود و توانستیم به 3 امتیاز دست پیدا کنیم. ابومسلم در نیمه‌اول خوب بود اما پرسپولیس در نیمه‌دوم بهتر شد و روند حرکتی رو به جلو پیدا کرد و در نهایت تیم ما پیروز دیدار لقب گرفت. پیروزی در این بازی حساسیت ویژه‌ای برای ما داشت. خوشبختانه با برتری در این بازی نیم‌فصل را با خوشحالی هواداران و رسیدن به مدعیان قهرمانی به پایان رساندیم.»

سعیدلو نامه‌ای برای بازگشت کریمی نداده است

موضوع انتقال کریمی به پرسپولیس به تازگی مطرح شد. این بار سرپرست باشگاه در خصوص انتقال ستاره استیل‌آذین و تغییرات پرسپولیس در نیم‌فصل گفت: «تا آنجایی که می‌دانم جای خالی در فهرست نداریم. مگر اینکه با باشگاه‌های دیگر برای تعویض بازیکن تعامل کنیم در غیر این صورت کاری نمی‌توان کرد.» کاشانی در مورد شایعاتی درباره نامه علی سعیدلو در مورد انتقال کریمی به پرسپولیس اظهار داشت: «این حرف درست نیست.

سعیدلو بزرگ‌تر از آن است که درگیر این مسائل شود. او سیاست‌های کلان ورزش را تبیین می‌کند. من نامه‌ای ندیدم و این کار را دور از شان رئیس سازمان تربیت‌بدنی می‌دانم.» وی درباره فهرست مازاد پرسپولیس گفت: «ما فهرست مازاد نداریم، اما قرار است یک‌سری اسامی شنبه اعلام شود.»

کد خبر 94591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز