جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: نخستین مجمع عمومی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی برگزار شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در این نشست سخنرانی می‌کرد و ایسنا و ایلنا خبر آن را منتشر کردند، گفت: در حال حاضر اعضای هیات‌دولت یا از دانشگاه علم و صنعت و یا از همکاران رئیس‌جمهور در شهرداری و استانداری اردبیل بوده‌اند؛ این روش اداره کشور نیست بلکه حکومت موفق آن است که نخبه‌ها را یافته و از آنان استفاده کند به همین دلیل مرجعی باید باشد تا این نخبگان را شکار کند.

فرزند شهید مطهری، با اشاره به اصل 26 قانون اساسی زمینه توسعه احزاب در کشور را فراهم دانست و گفت: وقتی یک دولتی حس کند احزاب مانند دیده‌بان بر کار او نظارت دارند مراقبت بیشتری می‌کند تا زمانی که احساس کند کسی کاری به اعمال او ندارد.

رصدکردن اعمال دولت می‌تواند به مهار قدرت منجر شود. او با بیان اینکه « قدرت فی‌الذاته می‌تواند فاسدکننده باشد» اظهار کرد: شهید مطهری هم تاکید می‌کرد اگر هر مقام غیرمعصومی در جای غیرقابل انتقادی قرار بگیرد در معرض این خطر قرار خواهد داشت.

حسن بیادی،  دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی نیز در این نشست، گذشت و عذرخواهی را از لوازم آشتی ملی دانست و تاکید کرد: مردم همه با هم وحدت دارند و کسانی که احساس می‌کنند مشترکاتی دارند با هم آشتی کنند. بیادی، به بحث آشتی ملی که در فضای سیاسی کشور مطرح شده اشاره کرد و گفت: ما این همه شهید دادیم و باید این مسائل را جمع کنیم.

بیادی در ادامه با مورد توجه قرار دادن روز تسخیر لانه جاسوسی گفت: من به عده‌ای که می‌خواهند یواشکی مذاکره با آمریکا را به اسم خود  بنویسند، کاری ندارم. مردم ما دل خوشی از آمریکا ندارند و به آن اعتماد نمی‌کنند. او تاکید کرد: ما لازم نداریم به التماس آمریکا بیفتیم.

کد خبر 94585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز