گروه ادب و هنر: در شرایطی که تنها 6 روز دیگر تا برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران زمان باقی است، گروه‌های داوری این رویداد سینمایی در بخش‌های مختلف مشخص شدند

این هیات‌ها به‌زودی کار داوری و ارزشیابی بیش از 350 فیلم منتخب در سینمای ملی و بین‌المللی را آغاز خواهند کرد.

برگزاری نشست‌های موضوعی و اختصاص یک جایزه به فیلم برگزیده تماشاگران و دانشجویان، دیگر خبرهای تازه این دوره است.

در این دوره جشنواره 2492 عنوان فیلم از 103 کشور جهان و 1536 عنوان فیلم از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده که هیات‌های انتخاب در مجموع 92 عنوان فیلم از 40 کشور جهان و 256 عنوان فیلم از 47 شهر کشور را برای رقابت در بخش‌های مسابقه انتخاب کردند.

لساد جموسی از کشور تونس، خانم والری لیناردی از کشور بلژیک، موبالا موبالا دیودونه از کشور فرانسه، عبداللطیف احمدی از کشور افغانستان و دکتر شهاب‌الدین عادل از ایران، 5 داوری هستند که 92 عنوان فیلم پذیرفته شده در بخش بین‌الملل را داوری می‌کنند.

همچنین یک تیم 3 نفره داوری متشکل از علی ضاهر از لبنان، ماهین ضیاء از پاکستان و نماینده مؤسسه فرهنگی اکو فیلم‌های بخش کشورهای اسلامی و اکو را مورد داوری قرار خواهد داد.

اسامی هیات داوری بخش سینمای ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به این ترتیب است: مهناز مظاهری، محمدرضا اصلانی، مهرداد اسکویی، عبدالله علیمراد، محمدرضا گرشاسبی، محمدرضا عرب و محمود گبرلو. وی اضافه کرد: این هیات 7نفره 256 عنوان فیلم از فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ملی را داوری می‌کنند.

برگزاری نشست‌های موضوعی

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران همزمان با جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران «نشست موضوعی بررسی ظرفیت‌های فیلم کوتاه در ایران و جهان» را در محل سینما فلسطین تهران برگزار می‌کند. در این نشست از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارشناسان، صاحب‌نظران و فیلمسازان کشور بهره گرفته می‌شود.

این برنامه با تعامل و همکاری 2 انجمن سینمای جوانان ایران و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با هدف تقویت رویکرد‌های تحلیلی و پژوهشی و غنی‌سازی فضای محتوای جشنواره، تبادل دیدگاه‌ها و تجربیات هنرمندان و استادان  و تبیین جایگاه و کارکرد‌های فیلم کوتاه به‌عنوان رسانه‌ای مستقل و مؤثر در جهان امروز به‌اجرا درمی‌آید. این برنامه در یکی از روزهای جشنواره از 20 تا 25 آبان‌ماه برپا می‌شود و استفاده فیلمسازان و علاقه‌مندان از این نشست آزاد است.

جایزه ویژه تماشاگران

تماشاگران جشنواره فیلم کوتاه تهران به آثار برگزیده خود جایزه می‌دهند. با هدف ایجاد فرصت برای تماشاگران در ارزشیابی عمومی آثار، ارزیابی میزان مخاطبان و پیوند میان فیلم‌های کوتاه و تماشاگران جشنواره‌ فیلم کوتاه تهران، جایزه ویژه تماشاگران را پیش‌بینی کرده است.

این جشنواره با طراحی فرم پرسشنامه‌ و تعریف شاخصه‌ها و پارامترهایی به جمع‌آوری دیدگاه‌ها و آرای تماشاگران فیلم‌های جشنواره خواهد پرداخت که از آغاز تا پایان جشنواره ادامه می‌یابد.

256 عنوان فیلم بخش‌های مسابقه‌ سینمای ملی در این طرح مورد ارزیابی و داوری تماشاگران قرار خواهند گرفت. علاوه بر این گروه‌های دانشجویی نیز برگزیدگان خود را معرفی خواهند کرد.

ستاد برگزاری جشنواره‌ با هدف مشارکت دانشجویان با جریان سینمای کوتاه و جشن بزرگ فیلمسازان جوان، بخش جداگانه و مستقل «داوری دانشجویی» را پیش‌بینی کرده است.در این برنامه 3 یا 4 گروه‌ داوری دانشجویی که از سوی دانشگاه‌های مختلف سینمایی و هنری معرفی می‌شوند، تمامی فیلم‌های کوتاه ایرانی بخش‌های مسابقه سینمای ملی را مورد ارزشیابی و داوری قرار می‌دهند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 20 تا 25 آبان، در سینما فلسطین و خانه هنرمندان در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 94506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز