چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که ظاهرا عوامل دیگری غیر از ورزش و رژیم غذایی هم در کاهش وزن نقش ایفا می‌کند.

به گزارش هلث‌دی سوزان فلان، استادیار حرکت‌شناسی (کینزولوژی) در دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا و سرپرست این پژوهش جدید گفت:‌ "محیط خانه واقعا عامل قوی‌تری در کاهش وزن از حدی بود که ما انتظار داشتیم."

فالن و همکارانش نتایج نظرخواهی از 167 نفر که مقدار زیادی از وزن بدن خودشان را از دست داده بودند- دست کم 10 درصد- و توانسته بودند برای پنج سال یا بیشتر را این وزن را حفظ کنند، مورد بررسی قرار دادند. این پژوهشگران این گروه را با دو گروه دیگر از افراد که دارای اضافه‌وزن یا چاق بودند،‌ مورد مقایسه قرار دادند.

پژوهشگران خصوصیاتی که افرادی که وزن خود را کم کرده بودند،از دیگران جدا می‌کرد، مورد بررسی قرار دادند و یافته‌های‌شان را در شماره اکتبر "سالنامه‌های پزشکی رفتاری" منتشر کردند.
 
افرادی که وزن‌‌شان را کم کرده بودند و کاهش وزن خود را حفظ کرده بودند، سه تا چهار برابر با احتمال بیشتری نسبت به افراد دارای اضافه‌وزن یا چاق ورزش می‌کنند. آنها همچنین 1.4 تا 1.6 بار با احتمال بیشتری به کم کردن مصرف غذای خود فکر می‌کنند، و مواردی مانند کالری غذاها را در نظر می‌گیرند.

افرادی که وزن خود را کم کرده بودند، تلویزیون‌های کمتری در خانه داشتند و غذاهای پرچربی کمتری در دسترس‌شان بود. آنها همچنین لوازم ورزشی بیشتری در خانه داشتند.

دکتر دیوید کاتز، رئیس مرکز پژوهش پیشگیری در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل یادآور شد که یافته‌های این پژوهش همان "عقل سلیم" در این مورد و "تقریبا مسلم" هستند.

 او گفت: "اگر می‌خواهید غذاهای بهتری انتخاب کنید، غذاهای بهتر را در دسترس خود نگهدارید. تنها به قدرت اراده‌تان تکیه نکنید. اگر می‌خواهید فعال‌تر باشید، فرصت‌هایی برای ورزش ایجاد کنید که همیشه در دسترس‌تان باشند. تنها بر انگیزه داشتن تکیه نکنید."

کد خبر 94416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز