سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

ویسکونسین: مردی که تحت تاثیر مواد مخدر رانندگی کرده بود، خودش را به پلیس معرفی کرد.

این مرد 41 ساله همراه دوستانش مواد مخدر مصرف کرد و در شرایطی که به هیچ‌وجه در حالت عادی قرار نداشت،‌پشت فرمان نشست. او موفق شد بدون تصادف و سانحه به خانه‌اش برسد اما در خانه دچار عذاب وجدان شد و با پلیس تماس گرفت.

او به پلیس گفت که در حالت غیرعادی اقدام به رانندگی کرده و باید مجازات شود. این در حالی است که پلیس هم‌اکنون در حال انجام آزمایش‌های مختلف روی این مرد است تا مشخص شود او واقعا مواد مصرف کرده یا خیر. به هر ترتیب در صورت اثبات جرم، او به زندان محکوم خواهد شد و احتمالا گواهینامه رانندگی‌اش برای مدتی توقیف می‌شود.

سرقت آمبولانس

میشیگان: به گفته مقامات، مردی تنها به دلیل اینکه خودروی شخصی نداشت، یک آمبولانس سرقت کرد. این مرد 31 ساله در حال قدم زدن در خیابان بود که مشاهده کرد یک آمبولانس در حاشیه خیابان متوقف شد و امدادگران آن وارد  ساختمان شدند.

این در حالی بود که راننده هم همراه آنها به ساختمان رفت و سوئیچ را روی خودرو رها کرد. این جوان هم در یک لحظه تصمیم به سرقت آمبولانس گرفت و به سرعت پشت فرمان این خودرو نشست و از محل فرار کرد.

این مرد پس از دستگیری اعتراف کرد که می‌دانسته خیلی زود با سرقت خودرویی مانند آمبولانس دستگیر خواهد شد اما نیاز به آن باعث ارتکاب این سرقت شده است. البته این یک سرقت معمولی نیست و او باید به دلیل به خطر انداختن جان انسان‌هایی که این آمبولانس می‌توانست به زنده ماندن آنها کمک کند، غرامت بپردازد.

هتل فضایی

بارسلونا: شرکتی که مسئولیت احداث یک هتل در فضا را بر عهده دارد، اعلام کرده است که با وجود همه انتقاد‌ها در خصوص این پروژه چندین میلیارد دلاری از سال 2012 آماده پذیرش میهمانان ثروتمند خود خواهد بود.

معمار بارسلونی این هتل مجلل اعلام کرد که هزینه 3 شب اقامت در این هتل 3 میلیون یورو خواهد بود که شامل یک دوره آموزشی 8 هفته‌ای برای آشنایی با نحوه زندگی در فضا هم خواهد شد.

گفتنی است میهمانان این هتل هر روز شاهد 15 بار طلوع خورشید خواهند بود و هر 80 دقیقه یک بار دور دنیا می‌چرخند. گفتنی است این هتل در فاصله 450 کیلومتری از جو زمین احداث می‌شود و مسافران با سفینه‌ای که سرعتی معادل با 30 هزار کیلومتر در ساعت دارد به سمت این هتل فضایی حرکت می‌کنند. تا کنون 200 نفر برای اقامت در این هتل ابراز تمایل کرده‌ و 43 نفر هم از قبل اتاق‌هایشان را رزرو کرده‌اند.

کابینه نپال در اورست

کاتماندو: مقامات رسمی نپال اعلام کرده‌اند که به عنوان یک اقدام نمادین برای مقابله با پدیده گرمایش جهانی جلسه هیات دولت را بر فراز اورست برگزار می‌کنند. وزیر جنگلداری این کشور اعلام کرد که جلسه هیات دولت اواخر این ماه در ارتفاع 5 هزار و 360 متری اورست برگزار خواهد شد.

وی افزود: گرمایش جهانی یک معضل بسیار جدی است که باید تمامی اقدامات ممکن برای مقابله با آن را به کار برد. به همین منظور اعضای هیات دولت برای کوهنوردی و اقامت در هوای سرد آموزش خواهند دید. این در حالی است که نشست آنها زیر ذره‌بین رسانه‌های بین‌المللی قرار دارد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان چنین اقدامات نمادینی تاثیر زیادی بر جلب توجه جهانیان نسبت به معضلات جهانی از جمله گرمایش جهانی دارد. همچنین، این امر به یک الگو برای سایر کشور‌ها تبدیل خواهد شد تا برای اطلاع‌رسانی در این زمینه دست به ابتکار عمل بزنند.

کد خبر 94399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز