سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان یک روز پس از انتخاب مجددش به این مقام گفت که دولت این کشور نماینده تمامی هموطنان افغان خواهد بود.

به گزارش الجزیره، کرزای در سخنان کوتاهی که به مناسبت پیروزی‌اش در انتخابات افغانستان ایراد کرد، گفت: امروز می‌خواهم بگویم که هیچ فردی خود را از این روند جدا نخواهد دید و همه ما جزیی از دولت افغانستان خواهیم بود.

رئیس جمهوری افغانستان خطاب به خبرنگاران گفت: روند سیاسی در افغانستان در صورت مشارکت همتای ما عبدالله عبدالله در دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری بهتر پیش می‌رفت. اما این اتفاق نیافتاد با این حال ما از این که به قانون اساسی احترام گذاشته شد خوشحالیم.

حامد کرزای در ادامه اظهاراتش گفت که تلاش خواهد کرد لکه ننگ فساد را پاک کند.

او همچنین گفت: از طالبان می‌خواهم که کشور خود را در آغوش بگیرند.

کرزای این سخنان را  یک روز پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات افغانستان بیان کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز دوشنبه 2 نوامبر پس از انصراف عبدالله عبدالله از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، حامد کرزای را پیروز این انتخابات اعلام کرد.[عبدالله انصراف داد]

عبدالله عبدالله تنها رقیب کرزای در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیشتر اعلام کرده بود که برای وی ثابت شده است که انتخابات گذشته مملو از تقلب بود و برای جلوگیری از تکرار آن و به منظور احترام به آرا مردم افغانستان از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خودداری می‌کند.

کد خبر 94354

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز