همشهری آنلاین: رئیس جمهوری افغانستان، روز شنبه 19 دسامبر فهرست وزرای انتخابی خود را جهت کسب رای اعتماد به پارلمان این کشور ارائه داد.

به گزارش الجزیره، احمد خان جیجالیک وزیر امور پارلمانی افغانستان فهرست 23 وزیر انتخابی حامد کرزای را در پارلمان قرائت کرد. در جریان این جلسه پارلمان بسیاری قانونی بودن روند انتخاب وزرا را را زیر سوال برده‌اند.

محمد قاسم فهیم معاون رئیس جمهوری افغانستان نیز طی سخنانی خطاب به نمایندگان پارلمان گفت که در میان وزرای معرفی شده نام چند نفر از وزرای سابق که دارای سوابق خوبی در زمان تصدی وزارت هستند به چشم می خورد.

وزرای کلیدی دولت قبلی کرزی همچنان در این فهرست نیز معرفی شده‌اند و نام 12 چهره جدید که اغلب از مجاهدین افغان و نظامیان ارشد هستند نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

وزارتخانه‌هایی که وزیر آنها تغییر نکرده شامل وزارت‌های دفاع، کشور و دارایی هستند. در این فهرست نامی از وزیر خارجه برده نشده است. کرزی گفته بود که انتخاب وزیر خارجه را به بعد از برگزاری کنفرانس بین‌المللی افغانستان در لندن که اواخر ژانویه برگزار خواهد شد، موکول کرده است.

در این فهرست، اسماعیل خان از نظامیان و جنگ سالاران سابق به عنوان وزیر انرژی، ‌گل آقا شیرزای به عنوان وزیر توسعه معرفی شده‌اند.

کابینه‌ افغانستان متشکل از 25 وزیر است که در حال حاضر 23 وزیر آن معرفی شده‌اند.

کد خبر 97658

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز