همشهری آنلاین: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالیانه 55 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر می‌شود

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی چهارمین نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان، محسن پرویز در جمع خبرنگاران، افزود: آمار عناوین کتب منتشر شده در کشور بسیار بالا است، اما متأسفانه مراکز توزیع و پخش ما در این راستا ضعیف عمل می‌کنند.

وی به استقبال گسترده مردم استان از این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این استقبال از نمایشگاه، دغدغه‌ای به نام پاسخگویی به نیاز مردم را در مسئولان فرهنگی استان  ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که میانگین واقعی سرانه مطالعه در کشور به چه میزان است، اظهار داشت: بر اساس آخرین مطالعاتی که در سال گذشته به انجام رسیده است، میانگین سرانه مطالعات ایرانیان در حوزه کتاب، حدود 18 دقیقه در روز می‌باشد.

پرویز در خصوص مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه‌های کتاب،‌ اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند که علاقمندان به کتاب بتوانند با مراجعه به آن، تازه‌های کتاب را در کنار هم نظاره کرده و به خرید کتب مورد علاقه خود اقدام کنند. همچنین با تخفیف 40 درصدی که ناشران برای خریداران در نظر گرفته‌اند، مشوقی برای کتابخوان‌ها در راستای بازدید از نمایشگاه مذکور ‌باشد.

وی با اشاره به اینکه از امسال به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف در کشور، نامگذاری شده است، نقش حوزه فرهنگ در این راستا را بسیار مؤثر قلمداد کرد و گفت: ما در نمایشگاه بین‌المللی تهران، سعی کردیم در ابتدای امر، خودمان به صورت عملی از اسراف بپرهیزیم تا به صورت عملیاتی، نشان دهیم که امسال سال اصلاح الگوی مصرف می‌باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: اصلاح الگوی مصرف یعنی بهینه مصرف کردن و این امر در حوزه فرهنگ به مطالعه بیشتر اطلاق می‌شود، بنابراین اصلاح الگوی مصرف همیشه به معنای کم کردن نیست و گاهی ممکن است همانند مطالعه، با زیاد کردن بتوانیم به اصلاح الگوی مصرف در کشور، جامه عمل بپوشانیم. 

کد خبر 94107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز