همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 99 درصد افراد مبتلا به آنفلوآنزای نوع A با درمان به طور کامل بهبود پیدا می‌کنند

به گزارش ایسنا دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: افرادی کمی از مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A به بیمارستان و بستری نیاز دارند که عوارض آنفلوآنزا در آنها شدیدتر بوده و دارای علایمی مانند مشکلات تنفسی، دردهای شدید استخوانی و همچنین تب‌های بالا هستند.

وی افزود: موج شیوع افراد به آنفلوآنزای خوکی هشت هفته‌ای است و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد و تقریبا 55 درصد افراد مبتلا به این بیماری زیر 24 سال سن دارند.

وحید دستجردی در خصوص تعطیلی مدارس برای جلوگیری از انتقال این بیماری، تصریح کرد: تعطیل کردن مدارس فقط در صورتی انجام می‌شود که بر اساس دستورالعمل، تعداد مبتلایان در کلاس‌ها و مدارس از یک حدی تجاوز پیدا کند.

وی در خصوص مشکلات تعطیل کردن مدارس نیز گفت: اگر مدارس را تعطیل کنیم دانش آموزان رها می‌شوند و در پارک‌ها و مراکز تفریحی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وزیر بهداشت با بیان این نکته که زمانی که تعداد مبتلایان از حدی فراتر رفت، احتیاجی به آزمایش و تشخیص دیگر بیماران نیست، خاطرنشان کرد: کادر پزشکی بعد از مدتی تنها کاری که انجام می‌دهند، نکات لازم را به بیمار گوشزد می‌کنند تا بیمار بهبودی کامل را به دست آورد.

وی افزود: از زمان شروع این بیماری تا زمان پایان آن 2 سال به طول می‌انجامد، یک سوم افراد دنیا به این بیماری مبتلا خواهند شد و این نشان می‌دهد که جلوگیری از آن غیرقابل اجتناب است.

کد خبر 94034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز