جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نخستین هفته آبان در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه رسانه‌های دشمن با تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران راه به جایی نخواهند برد گفت: حال که دنیا برای حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اهمیت قائل است ما نیز باید قدر آن را بدانیم.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: باید دید دشمن از چه راهی می خواهد وارد شود و در امت اسلامی و اسلام رخنه کند. امام در ایام حج همواره بر وحدت مسلمانان تاکید می‌کردند و بعد از ایشان هم رهبر معظم انقلاب همین راه را رفتند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مکه محور وحدت امت اسلامی است، افزود: در همین باره در احادیث و روایات مختلف بر محوریت مکه برای وحدت امت اسلامی تاکید بسیاری شده است.

امامی کاشانی تصریح کرد: نباید بگذاریم حرکتها و کارهایی که دشمن می‌خواهد برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان انجام دهد  محقق شود. جمهوری اسلامی همواره روی این موضوع تاکید دارد وعلمای اهل سنت هم خوشبختانه بر چنین موضوعی تاکید می‌کنند اما متاسفانه در برخی اوقات توجهی به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف نمی‌شود و دشمن نیز همواره از چنین بی‌توجهی استفاده می‌کند.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه حج موسم وحدت مسلمانان است، گفت: کشور و نظام اسلامی ایران نظامی مقتدر است و دنیا به عزت ایران اسلامی توجه دارد. بنده در سفری که به هند داشتم در همایشی ملاحظه کردم که آنها به حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات اشاره می‌کنند و این موضوع را دارای اهمیت در دنیا می‌خوانند.

وی ادامه داد: بعضی از موضوعات قداست دارد و ما نیز باید متوجه اهمیت حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه همواره باید به مسائل دانشگا‌ه‌ها، انرژی هسته‌ای و دستیابی به کمال علمی توجه داشته باشیم،افزود: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشگاهیان و فرهیختگان نشان داد که در کشور همواره  بر موضوع دانشگاه‌ها و علم تاکید می‌شود. حیف است که این تمدن اسلامی که با سرعت در حال پیشرفت است و دنیای سیاست و جامعه بشری نیز به آن توجه دارند را کوچک بشماریم.

وی ابراز امیدواری کرد که با اقتدار علمی و عزت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران بتواند به راهی که به حکومت جهانی امام عصر(عج) متصل می شود برسد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: به استثنای رسانه‌های دشمن، دنیا از حرکت علمی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی حمایت می‌کند. البته درست است که نیمی از دنیا بی‌خدا هستند ولی عظمت ایران و این نظام در برابرشان رشید و با ارزش است.

کد خبر 94008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز