جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

خانه‌های کارآفرینی برای بسیاری از شهروندان تهرانی که طعم تلخ بیکاری را کشیده‌اند، مکان‌های آشنایی هستند که امید به آینده روشن را در دل آنها زنده نگه می‌دارد

این خانه‌ها زیرنظر مرکز رشد و توسعه کارآفرینی شهرداری تهران فعالیت می‌کنند و تاکنون توانسته توجه بسیاری از افراد جویای کار در جامعه را به سمت خود جلب کنند. البته اولویت با افرادی است که از توانایی‌های کاری در حوزه‌های گوناگون برخوردارند و فقط مشکل مالی دارند و اگر سرمایه اولیه لازم در اختیار آنها قرار گیرد، می‌توانند علاوه بر ایجاد کار برای خود، برای جمع دیگری هم اشتغالزایی کنند.

 شهرداری تهران از این گروه از شهروندان و ایده‌های کارآفرینی آنها استقبال می‌کند و حتی در بازاریابی برای محصولات تولیدی آنها هم تدابیری اندیشیده که راه‌اندازی بازارچه‌های ویژه برای کارآفرینان بخشی از این حمایت‌ها محسوب می‌شود.

این فعالیت‌ها در محدوده منطقه 9 هم در حال انجام است. فعالیت 27 کارگاه کارآفرینی در این منطقه نشان‌دهنده  استقبال اهالی از این طرح است. گزارش ویژه این شماره به همین موضوع در محدوده منطقه اختصاص یافته و در آن گفت‌و‌گوهایی با مسئولان این مرکز و همچنین مدیران شهری و شهروندان کارآفرین انجام شده است. گزارشی از مراکز کارآفرینی بخش دیگری از مطالب این ویژه‌نامه است. 

همشهری محله - 9

کد خبر 93922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز