همشهری آنلاین: کره جنوبی اولین مورد شیوع آنفلوانزای مرغی را در سه سال گذشته را پس از مثبت شدن آزمایش‌ها بر روی گروهی از پرندگان مرده تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول لی یانگ هو ،سخنگوی وزارت کشاورزی کره جنوبی به خبرنگاران گفت: "آزمایش‌های انجام‌شده بوسیله سرویس پژوهش دامپزشکی و قرنطینه ثابت کرد که این مورد شیوع آنفلوآنزای پرندگان ناشی از ویروس H5N1 بوده است.
او افزود: "علیرغم تایید اینکه گونه ویروس H5N1 است کارشناسان در تلاش هستند که تعیین کنند آیا این ویروس از گونه شدیدا  مسری و آسیب‌رسان بیماری است یا یک گونه خفیف‌تر است."


آزمایش خون بر روی پرندگان مبتلا پس از ان به عمل آمد که برای اولین بار پس از دسامبر (دی ماه) گذشته که دولت کره جنوبی این کشور را عاری از بیماری اعلام کرد، 6000 مرغ در یک مزرعه در  طول سه روز مردند.

بنا به اعلام وزارت کشاورزی باقیمانده این 6000 پرنده در مرغداری‌های شهر جنوبی ایکسان در 50 کیلومتری جنوب سئول معدوم و دفن شده‌اند.

دولت ورود و خروج محموله‌ها را از مزارع در منطقه آلوده را ممنوع کرده، اقدامات قرنطینه به اجرا در آورده و محدودیت‌های بر حرکت مردم و سائل نقلیه وضع کرده است.

مقامات محلی شعاع ناحیه محافظتی اطراف مزرعه آلوده را از سه به هشت کیلومتر افزایش داده‌اند و از پلیس و ارتش برای کنترل جابجایی‌ها در منطقه کمک خواسته‌اند.

ایکسان یک مرکز عمده صنعت مرغداری کره جنوبی است و 5.2 میلیون مرغ در 440 مرغداری آن نگهداری می‌شوند.

بیش از 200 مرغداری در فاصله 10 کیلومتری ناحیه آلوده قرار دارند که از جمله شامل بزرگترین کارخانه تولید گوشت مرغ کشور  Halim هم می‌شود.

به دنبال اعلام خبر احتمال شیوع آنفلوآنزای مرغی در کره جنوبی، ژاپن واردات مرغ و ماکیان را از کره جنوبی به حالت تعلیق در آورده و همه افرادی را از کره جنوبی به ژاپن وارد می‌شوند را ملزم کرده که هنگام ورود به کشور کفش‌های‌شان را ضدعفونی کنند.

کد خبر 9376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز