گروه بین‌الملل: یک روز پس از کشتار خونین شیعیان عراق در شهرک صدر بغداد،این بار تروریست‌ها با حمله به چهار مسجد در شمال بغداد و آتش زدن این مساجد 30نمازگزار اهل تسنن را کشته و افزون بر 480 نفر را زخمی کردند.

در همین روز تروریست‌ها هفت نمازگزار دیگر اهل تسنن را ربوده و آنان را با نفت به آتش کشیدند.

به نظر می‌رسد که تروریست‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا با کشتار متناوب اهل تسنن و شیعیان عراق این کشور را به سوی جنگ قومی تمام عیار سوق دهند و این موضوعی است که بار‌ها رهبران شیعه وسنی عراق نسبت به وقوع آن هشدار داده‌اند.

از سوی دیگر روز گذشته در حمله نیرو‌های آمریکایی به تروریست‌ها در شمال عراق ده تن از آنان کشته شدند. در این عملیات یک کارخانه تولید بمب‌های جاده‌ای به همراه انبار بزرگی از نارنجک،خمپاره،مسلسل و سلاح‌های ضدهوایی کشف شد.

دیروز نیز همچون روزهای گذشته پلیس عراق اجساد شکنجه شده‌ای را در نقاط مختلف این کشورکشف کرد.در این روز به غیر از 30 جسد کشف شده در شمال بغداد نیروهای پلیس 21 جسد را در نزدیکی بلدروز کشف کردند.قربانیان چند روز پیش توسط تروریست‌ها ربوده شده بودند.

در همین حال مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از دستگیری هفت تروریست دخیل در کشتار مردم شهرک صدر خبر داد.

بنا بر اطلاعات مجلس اعلا تروریست‌ها از اعضای گروهی موسوم به «ارتش عمر»بودند. این تشکل تروریستی از سوی اعضای سابق حزب بعث و به منظور کشتار شیعیان تشکیل شده است.

کد خبر 9365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز