همشهری آنلاین: فیلیپن اجلاس دسامبر عدم تعهد را که قرار بود به میزبانی این کشور برگزار شود، به تعویق انداخت تا بهتر بتواند به اوضاع داخلی خود پس از دو توفان مخرب استوایی سر و سامان دهد.

خبرگزاری آلمان از مانیل گزارش داد، اجلاس ویژه عدم تعهد درباره گفت‌وگو و همکاری بین مذاهب برای صلح و توسعه قرار بود اول و دوم دسامبر در پایتخت فیلیپین برگزار شود.

وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد این اجلاس "به تاریخی مناسب" در سال 2010 موکول می‌شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "ما اعتقاد داریم همه تلاش‌ها باید معطوف امداد، تجدید اسکان و بازسازی زندگی و اجتماعات هم‌میهنان‌مان شود. از این رو همه باید بر تلاش‌های خود متمرکز شده و منابع به این وظیفه اصلی و اساسی اختصاص یابد."

وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد روبرتو رومولو، وزیر امور خارجه این کشور با سران 118 کشور عضو این بلوک درباره تعویق این اجلاس رایزنی کرده است.

در این بیانیه آمده است: "ما اطمینان داریم شرکا و دوستان‌مان که در دوره اضطرار به ما یاری دادند، دلیل تصمیم ما برای تعلیق اجلاس را درک می‌کنند."

فیلیپن به شدت مشغول بازسازی ویرانی‌های ناشی از توفان‌های کتسانا و پارماست که موجب مرگ 929 نفر شده و خسارتی حدود 650 میلیون دلار بر جا گذاشته است.

کد خبر 93536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز