همشهری آنلاین: پسر کوراسون اکینو رئیس جمهوری سابق فیلیپین اعلام کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی این کشور شرکت خواهد کرد.

به گزارش الجزیره، بنیگنو اکینوی 49 ساله روز چهارشنبه 9 سپتامبر گفت که قصد دارد با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کارهای مادرش را که پیشتر "انقلاب قدرت مردم" را رهبری کرده بود ادامه دهد. انقلاب قدرت مردم به دو دهه زمامداری فردیناند مارکوس در فیلیپین خاتمه داد.

او که در جمع هوادارانش در کلوب فیلیپینوی مانیل جایی که کوراسون اکینو در آن به عنوان یازدهمین رئیس جمهوری در سال 1986 سوگند خورد، سخن می‌گفت، افزود: من مسوءلیت ادامه مبارزه این ملت را می پذیرم. من مشکلات راهبری این مبارزه را می‌پذیرم.

اکینو با بیان این سخنان در چهلمین روز درگذشت مادرش، گفت حمایت گسترده مردمی از خانواده‌ام که در پی مرگ مادرم صورت گرفت، من را به این تصمیم واداشت.

بنیگنو اکینو که او را در میان مردم نینوی خطاب می‌کنند قرار است حزب مخالف لیبرال را در انتخابات ماه مه سال 2010 هدایت کند.

بر اساس قانون اساسی فیلیپین، دوره شش ساله ریاست گلوریا ارویو رئیس جمهوری کنونی این کشور در سال 2010 به پایان می‌رسد.

جوزف استرادا رئیس جمهوری سابق فیلیپین که پیشتر به بازیگری در سینما اشتغال داشته نیز قرار است خود را برای این دوره از انتخابات کاندیدا کند. او در سال 2001 از قدرت برکنار و به اتهام اختلاس به زندان محکوم شد.

اما مانوئل ویار از نمایندگان سنای فیلیپین که یک مالک ثروتمند است بر اساس نتایج نظر سنجی ها از سایر  کاندیداها  پیش است.

اگر بنیگنو اکینو بتواند از سایر کاندیداهایی که احزاب مخالف را رهبری می کنند پیشی بگیرد آنگاه با پسر خاله‌اش گیلبرتو تئودورو که رهبری ائتلاف حاکم را در دست دارد به رقابت خواهد پرداخت.

کد خبر 90029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز