همشهری آنلاین: دو سرباز ارتش آمریکا و یک سرباز نیروی دریایی فیلیپین بر اثر انفجار مین در جزیره جولو واقع در جنوب فیلیپین کشته شدند.

به گزارش بی بی سی، در این حادثه که به دلیل عبور خودروی نظامیان از روی یک مین در نزدیکی شهر کوچک ایندانان رخ داد، دو سرباز فیلیپینی دیگر نیز مجروح شدند.

رومئو براونر، از فرامندهان نظامی فیلیپین اعلام کرد که ما در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه و این که چه فرد و یا گروهی پشت این انفجار قرار دارد هستیم.

او افزود: این مین در نزدیکی یکی از مقرهای نیروی دریایی فیلیپین در ایندانان منفجر شد.

ارتش فیلیپین یک هفته قبل اعلام کرده بود که مقر گروه ابوسیاف در شهرک ایندانان را به تصرف خود در آورده است.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که در مناطق جنوبی فیلیپین، 300 سرباز آمریکایی به ارتش فیلیپین در نبرد علیه گروه ابوسیاف کمک می‌کنند.

از سال 2002 ، زمانی که یک سرباز آمریکایی در شهر بندری سامبوآنگا جان خود را در یک انفجار از دست داد، سرباز آمریکایی دیگری در فیلیپین کشته نشده بود و این اولین نظامیان آمریکایی هستند که پس از گذشت 7 سال بر اثر انفجار در این کشور آسیایی به قتل می‌رسند.

بر مبنای توافقات انجام شده میان ارتش‌های آمریکا و فیلیپین، نظامیان آمریکایی تنها در صورتی که مورد حمله قرار گیرند، مجاز به واکنش نظامی و مشارکت در نبرد هستند. در غیر این صورت، آن‌ها تنها باید به آموزش سربازان و ارائه مشاوره به ارتش فیلیپن بپردازند.

کد خبر 91548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز