شنبه ۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی حماس هشدار داد، اگر تا 6ماه دیگر راه حلی سیاسی برای ایجاد یک کشور فلسطینی ارایه نشود، انتفاضه سوم آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، خالد مشعل در کنفرانس مطبوعاتی در اتحادیه روزنامه نگاران مصری در قاهره گفت: تمامی گروههای فلسطینی از جمله جنبش حماس بر پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل دولت فلسطین در مرزهای 1967 اجماع نظر دارند.

وی افزود: اگر تا شش ماه آینده راهکاری سیاسی برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی اتخاذ نشود، انتفاضه سوم به وقوع خواهد پیوست.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: از اسرائیل، آمریکا، کمیته چهارجانبه و جامعه بین المللی و از همه افراد و گروههای مسوول می خواهم که از این فرصت استفاده کنند و 6 ماه فرصت دارند تا به این درخواست فلسطین جامعه عمل بپوشانند.

رئیس دفتر سیاسی حماس هشدار داد، اگر خواسته‌ها ما بر آورده نشود، حماس و نیروهای مقاومت دست به کار می‌شوند و ممکن است این امر به فروپاشی دولت بینجامد و این جنبش تمامی پرونده‌های سیاسی خود را می‌بندد و انتفاضه سوم را آغاز می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: اسرائیل مرتکب جنایتی بدتر از جنایت‌های نازی‌ها در حق ملت فلسطین می‌شود و جامعه بین المللی آن را نادیده می‌گیرد.

مشعل خاطرنشان کرد: اسرائیل روی این مسئله حساب باز کرده تا از طریق تشدید تجاوزات خود بر ضد فلسطینی‌ها، ما را مجبور کند تا سرباز اسیر اسرائیلی را آزاد کنیم.

وی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بر سر راه تبادل اسرای دربند فلسطینی در زندانهای این رژیم دانست و گفت: این اسرائیل است که مانع اساسی در جهت نهایی شدن مساله تبادل اسرا است.

وی با اشاره طرح فلسطینی‌ها برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری اردن گفت: دولت فلسطین طرحی را برای متوقف کردن شلیک موشک به سرزمین‌های اشغالی ارائه کرد، ولی اسرائیل آن را نپذیرفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس از کشورهای عربی و اسلامی خواست گام‌های عملی و فوری در رفع محاصره مردم فلسطین بردارند.

این مقام برجسته حماس نتایج دیدارهای خود را با مقام‌های مصر مثبت و خوب ارزیابی کرد و گفت: در این سفر در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی، برداشتن محاصره اقتصادی و آزادی اسرای دربند فلسطینی بحث و گفت‌وگو کردیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به گفت‌وگوهای داخلی میان فلسطینیان و با بیان اینکه حماس و فتح نمی توانند یکدیگر را طرد کنند، تاکید کرد، فضای کنونی برای توقف گفت و گوهای ملی مناسب نیست و حماس مسوول توقف آن نیست.

وی شرط تشکیل دولت فلسطینی را رفع محاصره از مردم فلسطین برشمرد و افزود: گام‌های مهمی را برای تشیکل دولت وحدت ملی برداشتیم و به زودی دولت وحدت ملی را تشکیل می‌دهیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از طرح کشورهای قطر، عربستان سعودی، مصر و دیگر شخصیت‌ها برای حل بحران تشکیل دولت وحدت ملی خبر داد ولی به جزئیات مربوط به این طرح اشاره‌ای نکرد.

کد خبر 9334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز