گروه شهری: نخستین باغ قرآنی کشور در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع در منطقه وردآورد تهران احداث شده و آماده بهره‌برداری است

باغ قرآنی منطقه‌ای است که به‌منظور آموزش علوم قرآنی در منطقه 21 شهرداری تهران احداث شده است و براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده تا پایان سال آینده دانشگاه علوم قرآنی در این مکان احداث خواهد شد.

شهردار منطقه 21 با اعلام این خبر گفت: در این باغ برنامه آموزشی تخصصی قرائت و حفظ قرآن تحت نظر استادان بین‌المللی انجام می‌شود. سیدمحمد موسوی در ادامه اظهار داشت: ما در هر جمعه پذیرای شهروندان تهرانی هستیم و در حال حاضر محیطی مناسب برای آموزش و بهره‌مندی شهروندان از موضوعات قرآنی در این باغ شهر فراهم کرده‌ایم.

وی به استقرار ابزارهای جدید و امکانات آموزشی متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: هدف ما آموزش کودکان و نوجوانان است؛ اگرچه برنامه‌هایی نیز متناسب با آموزش بزرگ‌ترها در دست تهیه است.

شهردار منطقه 21 در ادامه گفت: این باغ در حال حاضر اردوگاهی مناسب برای فعالیت‌های قرآنی است و مراکز قرآنی تهران می‌توانند به‌منظور آموزش و بهره‌گیری از فضای معنوی از این محیط استفاده کنند.

وی با اشاره به ساخت مجموعه‌ای برای فعالیت‌های اداری و اقامتی در کنار این باغ گفت: مساحت اولیه باغ در حدود 27 هزار متر مربع بود که با افزودن 5 هزار متر دیگر به آن، محلی برای ساختمان‌های مورد نیاز فراهم شد تا به فضای اصلی باغ صدمه‌ای وارد نیاید.

به گفته موسوی، احداث این مجموعه فرهنگی بیش از آنکه نیازمند اعتبار باشد، به دقت نیازمند است؛ چرا که نمی‌توان کاری آنی و بدون مطالعه انجام داد.

کد خبر 93246

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز