همشهری‌آنلاین: یک نویسنده ایتالیایی جایزه 25 هزار دلاری صلح نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت را از آن خود کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر کلادیو ماگریس (Claudio Magris) نویسنده 70 ساله ایتالیایی جایزه صلح نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان را در آخرین روز این نمایشگاه، یکشنبه،26 مهر، به خاطر تقویت تنوع فرهنگ اروپایی به خود اختصاص داد.

ماگریس در مراسم دریافت این جایزه در سخنرانی‌اش هشدار داد: ما خود را در گهواره این خیال باطل که بدون جنگ زندگی می‌کنیم پیچیده‌ایم چرا که می‌پنداریم  هم‌اکنون حریم اروپا امن و تا حد زیادی باز است.

ماگریس استاد زبان و ادبیات مدرن آلمانی در دانشگاه تریسته و همچنین مقاله نویس روزنامه‌های معتبر اروپایی است.

شناخته شده‌ترین‌ آثار این نویسنده عبارتند از "عوالم صغیر" و "دانوب" (1986) که بخشهایی از تاریخ اروپا را در بستر رودخانه دانوب به تصویر کشیده ‌است.

برندگان قبلی این جایزه معتبر عبارت بودند از اورهان پاموک، واسلاو هاول، آچه‌به چینوا، اکتاویو پاز و سوزان سانتاگ و یورگن هابرماس.

 به گزارش همشهری‌آنلاین کلودیو ماگریس، چندین سال استاد زبان و ادبیات آلمانی در دانشگاه شهر تریسته در ایتالیا بود. این جایزه به سبب فعالیت‌های کلادیو مارگریس در زمینه مشکلات و معضلات همزیستی و تاثیر متقابل فرهنگ‌های گوناگون به او اهدا شده است.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2009 به مدت 5 روز از 14 تا 18 اکتبر (22 تا 26 مهرماه) با تمرکز بر صنعت نشر و ادبیات چین برپا شد.[حضور کمرنگ ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت]

کد خبر 93222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز