یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه با دستور مؤکد رئیس جمهور موضوع آلایندگی هوا را ویژه پی‌گیری می‌کنیم، گفت: هم اکنون در حال بررسی وضع خودروسازان در این زمینه هستیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد جواد محمدی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خودروسازان تعهد داشته‌اند که بخشی از تولیدشان را دو گانه سوز یا گازسوز کنند، افزود: آن‌ها در شش ماه امسال و شش ماه دوم سال قبل، از این سهم‌شان عقب هستند که در تصمیم جدید باید جبران کنند.

وی همچنین باردیگر با اشاره به اینکه دستورالعمل رفع آلودگی هوا در شهرهای آلوده کشور در حال اجراست، گفت: بخشی از تکالیف برخی از دستگاهها، همچنان مانده است.

محمدی زاده با اشاره به این که طرح خارج سازی خودروهای فرسوده در حال اجراست، گفت: 50 درصد تاکسی‌های فرسوده از رده خارج و ون‌ها جای مینی بوس‌ها جایگزین شده‌اند و این کار باید در خصوص موتورسیکلت‌های دو زمانه هم اجرا شود.

وی با بیان این که علت کندی اجرای طرح‌ها، محیط زیست نیست، افزود: نیاز است مردم و شبکه بانکی و خودروساز و دستگاه‌های متعدد با هم همکاری کنند.

محمدی زاده گفت: بر تولید خودرو که قبلا با استاندارد یورو دو تولید می‌شد تاکید داریم و از سال آینده خودروسازان باید یورو سه را پاس کنند و امیدوارم به روزی برسیم تا یورو پنج هم در کشور الزامی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه نوع و کیفیت بنزین تولیدی کشور هنوز دچار مشکل است افزود: وزارت نفت در پی افزایش کیفیت آن است.

محمدی زاده با اشاره به این که بر کیفیت بنزین هم نظارت می‌شود، گفت: وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست توافق کرده‌اند با تغییرات در فرآیند تولید، کیفیت بنزین ارتقا یابد که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم کاملا به نتیجه برسد.

کد خبر 93079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز