دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: یک واحد تولیدی کاشی و سرامیک در بوئین‌زهرای استان قزوین بدون توجه به مسائل زیست‌محیطی، سبب‌ساز بر هم خوردن اکوسیستم طبیعی این منطقه و آلودگی بخشی از محیط طبیعی و کشاورزی آن شده است.

این کارخانه تولید کاشی و سرامیک که به گفته مدیرانش یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک در خاورمیانه است 2 سال پیش در شهرستان بوئین‌زهرای استان قزوین به بهره‌برداری رسید.

کاشی و سرامیک این کارخانه بیشتر به کشورهای اطراف ایران صادر شده و برخی کشورهای اروپایی نیز خواستار واردات محصولات این واحد تولیدی هستند.زیربنای این واحد تولیدی بیش از ۲۰۵هزار مترمربع است که در زمینی به مساحت130هکتار احداث شده است.

این در حالی است که جدایی این کارخانه از یک شهرک صنعتی به لحاظ اصول زیست‌محیطی پذیرفته نیست و مردم و اهالی این منطقه را با مشکل آلایندگی صنعتی مواجه کرده؛ چیزی که با تعریف توسعه پایدار که طبیعت و صنعت را کنار هم می‌خواهد منافات دارد.

در تصویر هم می‌بینیم که انتشار گسترده آلودگی هوا حتی موجب شده که 2 دختر چوپان با ماسک در صحرا دیده شوند!

وجود یک واحد صنعتی با شرایط خاص آلایندگی در میان مراتع دامی و زمین‌های کشاورزی بی‌تردید سبب‌ساز بروز مشکل برای کشاورزان و دامداران این منطقه می‌شود که نیازمند توجه بیشتر مدیران این واحد تولیدی و مسئولان سازمان حفاظت از محیط‌زیست منطقه است.در پایان یادآور می‌شویم که نام این واحد تولیدی نزد روزنامه محفوظ است.

کد خبر 90476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز