گروه شهری: دومین نشست کمیته هماهنگی مدیریت آلودگی با حضور هادی حیدرزاده رئیس ستاد محیط ‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وحید نوروزی مشاور و مدیر دفتر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، یوسف رشیدی رئیس شرکت کنترل کیفیت هوا و تنی چند از مسئولان دیگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری محیط‌زیست ایران، رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با انتقاد از سازمان محیط‌زیست در مورد خروج از مسئولیت حکومتی در قبال محیط‌زیست و آلودگی هوا گفت: پیشنهاد جدی شهرداری تغییر ساعت کار برای نجات از شرایط نامطلوب آلودگی هوای تهران است.

هادی حیدرزاده دیروز در نشست بررسی پیشرفت وضعیت حمل‌ونقل عمومی در کنترل کیفیت هوا افزود: وضعیت ترافیک تاثیر مستقیم بر آلودگی هوا دارد و عمده دلیل آلودگی هوای تهران وضعیت ترافیک است که با تجهیز امکانات و گسترش حمل‌ونقل عمومی می‌توان آلودگی هوای تهران را مهار کرد.

این مقام مسئول در ستاد محیط‌زیست شهرداری تهران، برگشتن سازمان محیط‌زیست به ظرفیت حکومتی برای کنترل وضع آلودگی‌های زیست‌محیطی را یکی از خواسته‌های جامعه دانست و تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم تا با تشکیل کمیته‌های کنترل آلودگی هوا به این وضع کمک کنیم ولی سازمان محیط‌زیست از مسئولیت حکومتی خود دور شده است و امیدواریم با احیای کمیته‌های مرتبط، این ماموریت را به درستی انجام دهیم.

افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال

در ادامه این نشست، مدیر مرکز کنترل کیفیت هوای تهران از 35 روز آلودگی هوا بالاتر از حد استاندارد در نیمه نخست سال‌جاری در پایتخت خبر داد و گفت: این در حالی است که آلودگی هوا در نیمه دوم سال به‌مراتب بیشتر خواهد بود.

یوسف رشیدی ادامه داد: امسال شرایط خاصی داشتیم در حالی که سال گذشته تنها 60 روز آلودگی از حد استاندارد فراتر رفته بود.وی افزود: در دو سه هفته اخیر هوا مطلوب بود ولی روز سه‌شنبه شرایط آلودگی هوا بالاتر از حد استاندارد بوده و ذرات معلق در هوا افزایش یافته است.

با توجه به سابقه‌ای که در سال‌های گذشته داشته‌ایم ازدحام جمعیت و تردد به خاطر دانش‌آموزان و دانشجویان در این روزها و همین طور بعضی ناهماهنگی‌ها باعث افزایش 20 درصدی حجم آلودگی و غلظت آلاینده‌ها در طول صبح خواهد شد.

انتقاد از کندی روند نوسازی تاکسی‌ها

در این نشست مسئولان ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی تهران حضور داشتند که از تلاش خود برای کاهش بار ترافیکی و در نتیجه کنترل وضعیت آلودگی هوای تهران خبر دادند.
در ادامه این نشست، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: در سال گذشته بیش از 7 هزار و 100دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند و امسال از 30 هزار تاکسی که باید نوسازی می‌شد فقط 2 هزار و 350 تاکسی نوسازی شده‌اند و هزار راننده تاکسی نیز فاقد خودرو هستند.

حسین تیموری کرمانی با بیان اینکه 51 درصد ناوگان تاکسیرانی، پیکان است، گفت: 27 هزار و 242 پیکان مسافربر شخصی هستند که بسیار فرسوده‌اند و متأسفانه در ستاد مدیریت سوخت نیز به جای آنکه مشکل مردم را حل کنند با مصاحبه‌های مختلف، صرفا میتینگ حضور در صحنه را دارند.

وی با اشاره به تامین سرویس مدارس، یادآور شد: 12 هزار و 239 دستگاه تاکسی 4 نفره و 2 هزار و 220 دستگاه ون برای سرویس مدارس مهیا شده‌اند و همه مناطق شهرداری 100 درصد آمادگی سرویس‌دهی به مدارس را دارند.

تیموری با بیان اینکه به شکایات تاکسیرانی در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی می‌شود، گفت: سال گذشته با 1200 راننده متخلف برخورد شد و امسال بیش از 97 نفر متخلف از سیستم خارج شده‌اند.

کد خبر 91032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز