جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران، نسبت به تشدید زودرس آلودگی هوا هشدار داد

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که امسال 34 روز آلودگی هوا بیشتر از سال‌های‌قبل در ماه‌های گرم سال بوده، گفت: امسال تعداد روزهای آلوده هوا بیشتر از سال‌های قبل بوده و این موضوع نگرانی‌های ما را عمیق‌تر می‌کند.

یوسف رشیدی افزود: با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی، امسال آلودگی هوا زودتر از سال‌های قبل شروع شده و پیش‌بینی می‌شود شهروندان با دامنه وسیعی از مشکلات سلامت مواجه شوند.  او تصریح کرد: منواکسید کربن و ذرات معلق مهم‌ترین آلاینده‌های پایتخت بوده و در نقاط پرترافیک شهر منواکسید کربن بیشترین میزان آلاینده‌ها را تشکیل می‌دهد.

از سوی دیگر، سازمان هواشناسی نیز از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی کشور طی 3روز آینده خبر داد. براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در 3روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با غبار صبحگاهی و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

درهمین ارتباط، هادی حیدرزاده نیز گفت: به‌رغم افزایش آلاینده‌های جوی در هوای پایتخت که امسال 34 روز بیشتر از سال‌های قبل گزارش شده کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوا برای مدیریت بحران هیچ برنامه‌ریزی نکرده است.

مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست با انتقاد از عملکرد متولیان این امر اعلام کرد: با وجود این مشکل، کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوا جلسه‌ای را برای مدیریت آلودگی هوا تشکیل نداده و این در حالی است که 7 محور برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به فراموشی سپرده شده است.

کد خبر 92888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز