پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد که افراد چاق 25 درصد بیشتر از افراد با وزن طبیعی در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی و اختلال وحشتزدگی هستند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی در این تحقیق که  بر روی 9000 نفر انجام شد همچنین  نشان داد که رابطه میان چاقی و بیماری‌های روانی در سفیدپوستان ،افراد دارای تحصیلات بالا تر و دارای درآمد بالاتر قویتری در حدد 44 درصد است.اغلب پژوهشگران چاقی به عواقب جسمی آن مثل بیماری قلبی، دیابت، آرتروز و سرطان توجه داشته‌اند. اما این تحقیق اولین موردی است که به  رابطه چاقی با بیماری‌های روانی می‌پردازد.

دکتر گرگ سیمون سرپرست این تحقیق در پاسخ به این سوال که آیا چاقی افسردگی ایجاد می‌کند یا برعکس افسردگی به چاقی منجر می‌شود می‌گوید:" تقریبا با قطعیت می‌شود گفت که این رابطه در هردو جهت است. درک رابطه میان چاقی و افسردگی موضوع بسیار مهم از لحاط بهداشت عمومی است، زیرا هر دو عارضه شایع هستند و اثر عمده‌ای بر نظام‌های مراقبت  بهداشتی دارند."

نکته جالب این است که این تحقیق نشان داد که افراد چاق نسبت به افراد با وزن طبیعی  25 درصد کمتر احتمال دارد که زمانی در طول زندگیشان به سوءمصرف مواد غیرمجاز روی آورند. هم‌چنین مشخص شد که بروز افسردگی در افراد چاقی بیشتر است که  جزء گروه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند که جاقی در انها کمتر رواج دارد.

کد خبر 930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز