یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت مالدیو به منظور تاکید بر خطر گرمایش زمین در زیر آب تشکیل جلسه داد

به گزارش بی بی سی، در این جلسه که به مدت نیم ساعت در زیر آب به طول انجامید، محمد نشید رئیس جمهوری  و هیات دولت مالدیو سندی را در درخواست برای کاهش انتشار گاز‌های کربن در سراسر جهان به امضا رساندند.

در این جلسه که به فاصله 20 دقیقه‌ای از پایتخت ماله در زیر آب‌های اقیانوس هند برگزار شد، وزرای دولت مالدیو با استفاده از وایت بورد و ایما و اشاره با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. چند هفته پیش از برگزاری این جلسه، اعضای دولت مالدیو به طور مداوم در تمرینات غواصی شرکت کرده بودند.

سه تن از 14 وزیر کابینه مالدیو نیز غایب بودند،دو تن از این وزرا به توصیه پزشکان در این جلسه حضور نیافته بودند و یک نفر از آن‌ها نیز در خارج از کشور به سر می‌برد.
رئیس جمهوری مالدیو در این جلسه ویژه که زیر آب‌های اقیانوس هند برگزار شد، گفت: نباید گذاشت کنفرانس تغییرات جوی که قرار است در دسامبر سال جاری در کپنهاگ پایتخت دانمارک برگزار ‌شود با شکست مواجه شود.

محمد نشید در کنفرانس مطبوعاتی که بلافاصله پس از تشکیل این جلسه برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کنفرانس کپنهاگ با شکست مواجه شود چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: ما همه خواهیم مرد.

او افزود: ما هم اکنون تلاش می‌کنیم پیام خود را بفرستیم، بگذارید دنیا بداند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چه بر سر مالدیو خواهد آمد اگر بر تغییرات جوی نظارت اعمال نشود. اگر مالدیو را نتوان امروز نجات داد من احساس نمی‌کنم باقی مناطق جهان نیز شانس زیادی داشته باشند.

ارتفاع جزیار مالدیو از سطح دریا 2.1 متر است و دولت این کشور اعلام کرده است که در صورت بالا آمدن آب دریا این جزایر زیر آب خواهند رفت

کد خبر 92961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز