همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از ابتلای 173 مورد جدید بیماری آنفلوانزا A و همچنین سه مورد جدید فوت در اثر این بیماری در کشور طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر محمدمهدی گویا سه‌‌شنبه 21 مهر با بیان این که طی هفته گذشته افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزا A بیشتر در میان دانش‌آموزان بوده است، گفت: دانش‌آموزان در صورت ابتلا به بیماری آنفلوانزا تا زمان بهبودی کامل و اجازه از پزشک به هیچ عنوان نباید به مدرسه بروند. این افزایش موارد تنها در برخی از شهرها بوده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به اولیای دانش‌آموزان و مدارس توصیه کرد، دانش‌آموزانی که دارای تب و علائم بیماری آنفلوانزا هستند به هیچ عنوان به مدرسه نروند.

وی افزود: طی هفته گذشته 173 مورد جدید ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور گزارش شده است که در مجموع تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور از 476 مورد به 649 مورد رسیده است.

وی تعداد موارد جدید فوت شده طی هفته گذشته را سه مورد اعلام کرد و گفت: یک خانم باردار و دو کودک 11 ماهه و سه ساله علیرغم شروع درمان، حین درمان فوت کردند که در مجموع شمار فوت‌شدگان در اثر این بیماری به 10 نفر در کشور رسیده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوت در میان دانش‌آموزان نداشته‌ایم، به اولیای مدارس توصیه کرد که از پذیرفتن دانش‌آموزانی که دارای علائم بیماری آنفلوانزا هستند خودداری کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در صورت ابتلا به بیماری حتما باید در منزل استراحت کرده و پس از بهبودی کامل به مدرسه مراجعه کنند.

کد خبر 92777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز