گروه اقتصادی: پس از اعلام سلامت برنج‌های وارداتی توسط مسئولان مؤسسه استاندارد و وزارت بهداشت دیدگاه‌های متفاوتی در زمینه روند بررسی و اعلام سلامت این برنج‌ها مطرح شد

گرچه رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران موضع‌گیری قبلی مدیرکل استاندارد استان تهران را ناشی از اعلام نظر شتابزده قلمداد و عنوان کرد که از این پس نتایج اینگونه بررسی‌ها با دقت بیشتری اعلام خواهد شد اما تناقض دیدگاه‌های مطرح شده در این زمینه سردرگمی مصرف‌کنندگان را به‌دنبال داشته است.

روندی که اخیرا درباره اعلام نتایج بررسی برخی فراورده‌های گوشتی غیراستاندارد مانند سوسیس و کالباس‌ نیز تکرار شده و به گفته دست‌اندرکاران این صنعت کاهش فروش 70 درصدی و زیان 3میلیارد تومانی را به‌دنبال داشته است.

با این روند یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان  اینکه اعلام سلامت برنج‌های وارداتی قبل از ارائه نتایج به مجلس اقدامی شتابزده برای حل و فصل مسئله برنج‌های وارداتی است به مهر گفت: باید بررسی‌های بیشتری روی برنج‌های وارداتی مسئله دار انجام شود.

محمد علی دلاور با بیان اینکه قرار بود مجلس گزارش نهایی آزمایش روی برنج‌های آلوده وارداتی کشور هندوستان را مورد بررسی قرار داده و سپس به اطلاع عموم مردم برساند، گفت: متأسفانه تاکنون در مورد نتیجه آزمایش‌هایی که قرار بود با مسئولیت وزارت بهداشت و درمان انجام و طبق صورتجلسه به کمیسیون کشاورزی مجلس ارسال شود، اقدامی نشده است.

سازمان استاندارد، معتبر‌سازی کند

همچنین دبیر انجمن صنفی صنعت فراورده‌های گوشتی نیز پس از دیدگاه اخیر سازمان استاندارد در زمینه این فراورده‌ها خواستار آن شد تا سازمان مذکور با نمونه‌گیری مجدد و تکرار آزمایش‌ها با نظارت کارشناسان وزارت بهداشت نتایج را معتبر‌سازی کرده و نمونه‌های آزمایش‌شده را برای تایید به یکی از کشو‌رهای اروپایی صاحب صنعت نظیر آلمان یا اتریش ارسال کند.

مجید افلاکی در نشست خبری خود با رد هرگونه آلودگی سوسیس و کالباس تصریح کرد: اختلاف نظر ما و سازمان استاندارد بین سلول آلوده و بافت آلوده است چرا که ممکن است ما شاهد سلول آلوده باشیم اما این سلول آلوده هیچ خطری برای مصرف‌کننده ندارد.

وی با بیان اینکه در 4 هفته گذشته به‌دلیل نامفهوم بودن دیدگاه‌های سازمان استاندارد و کاهش 70درصدی فروش خسارت 3 میلیارد تومانی به صنعت فراورده گوشتی کشور وارد شده است، افزود: انتظار داریم تا سازمان‌های نظارتی به‌جای رسانه‌ای‌کردن موضوع با ارشاد و راهنمایی در پی حل مشکل باشند.

کد خبر 92730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز