گروه شهری: به منظور توسعه فرهنگ و فرصت فعالیتهای ورزشی برای بانوان و با هدف تحقق شعار «تندرستی بانوان، تندرستی جامعه»، دوازده سوله چندمنظوره در مناطق جنوب شهر تهران توسط محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همشهری، کارکردهای محتمل برای این سوله‌های چندمنظوره در شرایط عادی، آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران به شهروندان ساکن ناحیه، استقرار گروه‌های امدادی از سازمان‌های ارائه کننده خدمات اضطراری، ذخیره‌سازی کالاهای امدادی و تجهیزات ویژه جست‌وجو و نجات و ورزش بانوان و در شرایط بحرانی،‌‌ استقرار مدیریت بحران نواحی، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی ، اسکان موقت خانواده‌ها به‌ویژه در بحران‌های کوچک و محل استقرار تیم‌های استان‌های معین در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، پیشنهاد نام‌گذاری روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به نام دختران از سوی شهرداری تهران در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح شد که پس از موافقت با این پیشنهاد امسال جشن نخستین همزمانی روز ملی دختران با میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز هفته بسیج از سوی شهرداری تهران  برگزار شد و طی آن از 12 سالن چند منظوره بهره برداری شد.
 قالیباف شهردار تهران طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از این پایگاه‌ها در مناطق 19و 16 از وقوع حرکتی بزرگ در ورزش بانوان سخن گفت و ادامه داد: با وجود آن‌که زنان 50‌درصد جمعیت جامعه ما را تشکیل می‌دهند اما از جهت تاثیرگذاری در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی در مقایسه با مردان به‌مراتب ضعیف تر و در بسیاری از شاخص‌ها از سهم کمتری برخوردارند. این در حالی است که به اعتقاد قالیباف زنان در هر زمینه‌ای به‌ویژه در عرصه علم و دانش که از امکانات و شرایط مساوی با مردان برخوردار بوده‌اند نشان دادند که می‌توانند حتی  نقش برجسته‌تر و تاثیرگذارتری از مردان داشته باشند بنابراین باید توجه داشت چنانچه در عرصه مدیریتی از توانمندی‌های این بخش از منابع انسانی محروم شویم در آینده دچار مشکل خواهیم شد. وی با تأکید بر این‌که فرهنگ اسلامی و ملی ما نیز همپایی مردان و زنان در عرصه‌های اجتماعی را حق می‌داند بر ضرورت تحرک و سلامت روحی، روانی و جسمانی بانوان تأکید کرد.
شهردار تهران خبر داد: به همین منظور هر هفته 10 سوله و تا قبل از آغاز ماه دوم زمستان 90 سوله ورزشی برای بانوان احداث خواهد شد که این رقم در اوایل سال آینده به 120 پایگاه افزایش خواهد یافت. شهردار تهران گفت: رسیدگی به مناطق جنوبی شهر در اولویت برنامه‌های شهرداری تهران قرار دارد چرا که معتقدیم باید امکانات و تجهیزات به شکلی عادلانه در مناطق مختلف شهر تهران تقسیم شود به همین دلیل با توجه به محرومیت مناطق جنوبی شهر امکانات و تجهیزات باید بیشتر به این مناطق اختصاص یابد. وی در این باره با اعلام خبر افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی امام علی(ع) در منطقه 19  گفت: عملیات اجرایی احداث بزرگترین مجتمع ورزشی، فرهنگی جنوب تهران تا دو هفته آینده آغاز می‌شود. این مجتمع در منطقه انبار نفت واقع شده و ظرف حداکثر 32ماه به بهره‌داری خواهد رسید.
کد خبر 9271

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز