جمعه ۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: ما در شهرداری به دنبال اعتمادسازی میان مردم هستیم که این امر بدون تاثیرگذاری و ایفای نقش نخبگان و فرهیختگان جامعه میسر نمی شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران محمدباقر قالیباف که چهارشنبه گذشته  در جمع نامداران و فرهیختگان منطقه سه شهرداری تهران سخن می گفت با تسلیت رحلت آیت الله تبریزی و همچنین تبریک به مناسبت نزدیکی هفته بزرگداشت بسیج افزود:  از نخبگان و نامداران و بزرگان جامعه می‌خواهم که برای شهر وقت بگذارند. وی منطقه 3 را یکی از مناطق استثنایی و منحصر به فرد تهران دانست و گفت:  اگر با نگاه ارزشی از ابعاد ایدئولوژیکی، انقلابی و ملی نگاه کنیم این منطقه به خاطر حضور قریب به 30 درصد متخصصین و اندیشمندان از نظر آمار بسیار برجسته و نمونه است.
شهردار تهران تربیت نیروی انسانی و پرداختن به معضل آسیب‌های اجتماعی را از رسالت‌های مهم شهرداری دانست و گفت:  یکی از این معضلات بیکاری است که ما باید با رسیدگی به این موضوع تلاش خود را جهت کاهش آن به کار گیریم و در کنار آن باید به اوقات فراغت جوانان توجه کنیم. وی افزود:  در این راستا از ابتدای امسال به جوانان قول افتتاح 500 زمین ورزشی دادیم و از اردیبهشت ماه تاکنون 300 زمین به بهره برداری رسیده و بقیه آن تا پایان سال افتتاح خواهد شد. این در حالیست که در طول سالیان گذشته تعداد زمینهای ورزشی شهر به 30 عدد هم نمی‌رسید.  وی در ادامه به پروژه بزرگ شهر آفتاب در جنوب تهران اشاره کرد و گفت:  این پروژه عظیم با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 13 هکتار و با ارزش 25 میلیارد تومان در روز ولادت امام رضا (ع) کلنگ خواهد خورد.
اجرای طرح جهادی 137 در منطقه 3
از سوی دیگر منطقه 3 شهرداری در هفته گذشته شاهد رویداد دیگری نیز بود. طرح جهادی 137 که چند ماهی است در محلات مناطق 22 گانه شهر تهران در حال انجام است، هفته گذشته در سطح نواحی 6گانه منطقه 3 شهرداری تهران اجرا شد.
در این هفته در 6 ناحیه این منطقه رفت و روب‌ معابر، شست و شوی گاردریل‌ها، لایروبی انهار، شستشوی علائم ترافیک و ایستگاههای اتوبوس، رنگ‌آمیزی دیوارها و جداول، طعمه‌گذاری و تله‌گذاری برای موشها، اصلاح هندسی در چند خیابان، لکه‌گیری و آسفالت معابر، درختکاری و رسیدگی به فضای سبز و... انجام شد.
همچنین به جز 6 ناحیه شهرداری منطقه 3 در دو پارک طالقانی و ملت هم طرح جهادی 137 اجرا شده است. در پارک طالقانی این طرح شامل عملیات پاکسازی فضای پارک بود و در پارک ملت نیز معاونت خدمات شهری و فضای سبز، واحد موتوری سنگین و واحد زیباسازی مشارکت داشتند. البته از آنجا که به دلیل سرمای هوا امکان پخش تمام 60 هزار تن آسفالتی که قرار بود در قالب اجرای طرح جهادی 137 در سطح منطقه ریخته شود ، وجود نداشت و فقط یک سوم از این مقدار محقق شد ، قرار شد پخش مابقی این 60 هزار تن آسفالت در سطح منطقه تا دو هفته دیگر ادامه داشته باشد.
کد خبر 9273

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز