دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 30 نفر بر اثر یک بمب گذاری انتحاری در یک بازار شلوغ در شمال غربی پاکستان کشته شدند.

به گزارش الجزیره، در این انفجار تعداد زیادی از مردم نیز مجروح شده‌اند.

این انفجار روز دوشنبه 12 اکتبر در بخش شانگلا در نزدیکی سوات واقع در استان مرزی که در شمال غربی پاکستان قرار دارد رخ داد.

حادثه انفجار در ساعات اولیه صبح و پس از آنکه جنگنده‌های ارتش پاکستان مواضع عناصر مظنون به عضویت در طالبان را در وزیرستان جنوبی در نزدیکی مرز با افغانستان بمباران کردند به وقوع پیوست. گفته می‌شود این حمله هوایی به منظور زمینه سازی برای حمله زمینی به وزیرستان جنوبی صورت گرفته است.

بخش سوات چندی پیش صحنه نبرد نیرو‌های ارتش علیه شبه نظامیان طالبان بوده است.

روز یکشنبه 11 اکتبر دقیقا یک روز پیش از این انفجار نیروهای امنیتی با حمله به ستاد ارتش پاکستان در راولپندی 25 نفر را که توسط مردان مسلح مظنون به عضویت در گروه طالبان به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کردند.[سابقه خبر]

روز شنبه 10 اکتبر  یک گروه از مردان مسلح، که لباس سربازان را برتن کرده بودند، به مقر ارتش حمله کردند، در این حمله مردان مسلح با سربازان مستقر در ستاد ارتش درگیر شده و به تبادل آتش پرداختند که بر اثر آن 4 مرد مسلح و 6 سرباز کشته شدند.[پاکستان؛ حمله به ستاد ارتش خنثی شد]

مدتی پس از کشته شدن بیت الله مسحود رئیس طالبان در پاکستان اوضاع در این کشور رو به آرامش گذاشت، اما مجددا و از هفته گذشته حملات شبه نظامیان افزایش یافته است.

در روز جمعه 11 اکتبر نیز وقوع یک سری انفجار در شمال غرب پاکستان در منطقه پیشاور منجر به کشته شدن دست کم 50  نفر شد.

کد خبر 92657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز