همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی با حمله به ستاد ارتش پاکستان در راولپندی 25 نفر را که توسط مردان مسلح مظنون به عضویت در گروه طالبان به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کردند.

به گزارش الجزیره، عملیات آزادسازی گروگان‌ها توسط ارتش پاکستان در ساعات اولیه بامداد یکشنبه 11 اکتبر صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، در حمله نیرو‌های امنیتی 3 گروگان و 4 نفر از مردان مسلح کشته شدند.

همچنین یکی از تروریست‌ها دستگیر و 8 نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند.

ژنرال عطار عباس سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که در این عملیات 25 گروگان آزاد شده، سه گروگان و 4 تروریست نیز به قتل رسیدند.

او افزود: 20 نفر از گروگان‌‌ها در اتاقی که توسط یکی از مردان مسلح ملبس به جلیقه انتحاری حفاظت می‌شد، نگهداری می‌شدند.

سخنگوی ارتش پاکستان با بیان این مطلب افزود: مرد محافظ پیش از آنکه بتواند جلیقه مملو از بمب خود را منفجر کند، کشته شد.

بنا بر گزارش‌ها، عملیات نجات گروگان‌‌ها از سوی مقامات یک موفقیت قلمداد شده است.

گزارشی درباره تعداد مجروحان این حادثه منتشر نشده است با این حال یکی از گزارشگران خبرگزاری رویترز در راولپندی گفت که سه آمبولانس را در حال خروج از مقر ستاد ارتش پاکستان دیده است.

در حادثه روز شنبه 10 اکتبر یک گروه از مردان مسلح، که لباس سربازان را برتن کرده بودند، به مقر ارتش حمله کردند، در این حمله مردان مسلح با سربازان مستقر در ستاد ارتش درگیر شده و به تبادل آتش پرداختند که بر اثر آن 4 مرد مسلح و 6 سرباز کشته شدند.[پاکستان؛ حمله به ستاد ارتش خنثی شد]

تعدادی دیگر از شبه نظامیان، نیز مبادرت به گروگانگیری کردند و در یکی از دفاتر ساختمان ستاد ارتش سنگر گرفتند. به گفته سخنگوی ارتش پاکستان این گروگان‌ها از نیروهای امنیتی بودند.

در پی حادثه گروگانگیری، ارتش ساختمان محل حضور مردان مسلح را به مدت 18 ساعت محاصره و در نهایت طی یک حمله که به درگیری با شبه نظامیان انجامید، اقدام به آزادسازی گروگان‌ها کرد.

رحمان مالک وزیر کشور پاکستان پس از این حادثه گفت: مشخص نیست چه فرد یا گروهی در پس این حمله بوده با این حال ما بسیار اطمینان داریم که این حمله توسط طالبان انجام گرفته است. آن‌ها می‌خواستند نسبت به شکست در دره سوات واکنش نشان دهند که واکنش نیز نشان دادند.

حمله به ستاد ارتش در راولپندی یک روز پس از انفجار بمب در بازاری در پیشاور واقع در شمال غربی پاکستان بوقوع پیوست، در حادثه انفجار خودروی بمب گذاری شده در پیشاور 52 نفر کشته شده بودند.

کد خبر 92536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز