سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران طی هفته گذشته برنامه‌های گوناگونی در قالب تشکیل کانون‌ها و کارگاه‌ها، جشن، مسابقه و کنسرت موسیقی به مناسبت روز جهانی کودک برگزار کرد.

فرهنگسرای انقلاب سلسله کارگاه‌های آموزشی «رفتار مطلوب کودکان و نوجوانان» را به‌صورت رایگان زیر نظر دکتر مهدی نغمه‌‌گو، مشاور و کارشناس روانشناسی و با هدف آشنایی بیشتر پدرها و مادرها با ویژگی‌ رفتار کودکان و نوجوانان و نحوه برخورد صحیح با آنان برگزار ‌کرد.

فرهنگسرای ملل جشن بزرگی را 16 مهر در دو بخش برگزار ‌کرد. بخش اول کودکان شرکت‌کننده از مدارس خارجی، با لباس‌های بومی کشورشان در سالن فرهنگسرای ملل به نشانه صلح و دوستی به اجرای موسیقی کودکان‌ ملل، اجرای بازی‌های سنتی کودکان ملل، برپایی غرفه غذاها و نوشیدنی‌های ملل پرداختند.

فرهنگسرای ارسباران نیز نخستین جشنواره بادبادک‌های شهری را در 10 منطقه تهران اجرا ‌کرد. خانه فرهنگ حورا نیز کارگاه کودک و خلاقیت و فرهنگسرای کودک، برنامه تست سلامت کودک را نیز برپا کرد.

فرهنگسرای خانواده نیز  به مناسبت این روز، جشنواره «کودک و کتاب» را با حضور والدین به همراه کودکانشان برگزار کرد.این جشنواره با بخش‌های متنوعی میزبان کودکان بود.

فرهنگسرای کار میزبان گروه موسیقی کودکان واحد آموزش این فرهنگسرا برای برگزاری کنسرت موسیقی بود.این گروه موسیقی متشکل از یک گروه 35نفره، در پایان دوره آموزشی که به‌مدت 2 سال به طول انجامید با حضور خانواده‌ها، بستگان و علاقه‌مندان قطعاتی را اجرا کردند. در این ویژه‌برنامه یاد و خاطره شهدای کودک و خردسال شهر غزه گرامی داشته و حاضرین به احترام آنان یک دقیقه سکوت کردند.

فرهنگسرای سلامت با مشارکت شهرداری ناحیه 7 منطقه 4 اقدام به برگزاری جشن کودکان محله کرد. این ویژه‌برنامه روز پنجشنبه 16 مهر ماه همزمان با روز جهانی کودک از ساعت 10:30 الی 12 در پارک نوفل لوشاتو برگزار شد.

فرهنگسرای فردوس همزمان با روز جهانی کودک نخستین دوره جشنواره‌های فرهنگی- هنری کودکان را که بناست به‌صورت هفتگی در این محل آغاز شود، برگزار کرد. این برنامه که تا پایان پاییز ادامه دارد با عناوینی مانند «بچه‌های آپارتمان‌نشین تهران»، «محله پاک، بچه‌های شاد»، «درست مصرف کنیم، همیشه مصرف کنیم» و «آسمون شهرمون را آبی کنیم» 3روز در هفته صبح‌ها ویژه مدارس ابتدایی برگزار می‌شود.

فرهنگسرای شفق نمایشگاه تصویرسازی7 هنرمند کودک را در این ایام و در نگارخانه شفق برپا کرد.  این نمایشگاه که از 11 مهر با 50 اثر افتتاح و تا 16 مهر ادامه داشت به موضوعاتی چون زندگی حضرت محمد(ص)، ولادت حضرت مهدی(عج) و ماه‌رمضان اختصاص داشت.

فرهنگسرای بهمن (واحد هنری ) با مشارکت معاونت هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران میزبان بیش از 2 هزار کودک مقاطع تحصیلی پیش دبستان و ابتدایی بود.‎در این ویژه‌برنامه که روز پنجشنبه 16 مهر ماه همزمان با روز جهانی کودک از ساعت9 تا 11 در فضای باز فرهنگسرا برگزار شد،  کودکان به همراه والدین و جمعی از مربیان آموزشی از ویژه‌برنامه‌هایی ‌ استفاده کردند.

فرهنگسرای سرو ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان «جشن بزرگ روز جهانی کودک» را با حضور «ملیکا زارعی»(خاله شادونه)برگزار ‌کرد.این برنامه شامل اجرای موسیقی زنده ویژه کودکان، مسابقه حضوری، نمایش کودک و ده‌ها برنامه فرهنگی- هنری دیگر بود که در دو نوبت صبح و عصر در سالن روباز فرهنگسرای سرو برگزارشد.

کد خبر 92636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز