یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: مسئولان سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در نشست مشترک خبری با رسانه‌ها تلاش کردند تا دیدگاه اخیر ستاد ملی سلامت برنج در زمینه عدم‌آلودگی برنج‌های وارداتی به فلزات سنگین را توجیه کنند؛‌

نشستی که از آن به‌عنوان تسلیم شدن سازمان استاندارد نام برده شد.

در نشست خبری دیروز شاید مهم‌ترین دلیلی که برای سردرگمی یک‌ماهه مردم در مورد برنج‌های وارداتی از سوی رئیس سازمان استاندارد اعلام شد این بود که سازمان استاندارد استان تهران در اعلام تحقیقات خود عجله کرد.

نظام‌الدین برزگری گزارش‌های قبلی سازمان استاندارد تهران را نتیجه آزمون یک آزمایشگاه همکار بیرون از سازمان قلمداد کرد که نباید به سرعت و قبل از جمع بندی اعلام می‌شد. این توجیه البته نتوانست خبرنگاران را قانع کند، همانگونه که مردم نیز قانع نمی‌شوند.

مشخص نبودن میزان استاندارد فلزات سنگین و جیوه برای برنج‌های وارداتی نیز موجب شد تا برزگری در مورد اعلام نظر آزمایشگاه انرژی اتمی در مورد برنج‌های وارداتی و اینکه چرا آزمایشگاه وزارت بهداشت برای انجام تست برنج انتخاب شده نیز گفت: اختلاف نظر در مورد آزمایش‌ها در همه دستگاه‌ها وجود دارد اما نکته مهم اجماع نظر در مورد یک بحث خاص است. نظر ستاد سلامت برنج بر این بود که آمادگی آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت از سایر آزمایشگاه‌های موجود بیشتر است.

پیشگویی نبوده است

همچنین دیدگاه سخنگوی وزارت بهداشت در زمینه اینکه چرا وزیر بهداشت قبل از اعلام نتایج رسمی ستاد ملی بررسی برنج خارجی در هفته گذشته سلامت برنج‌های وارداتی را تایید کرده بر ابهام‌های موجود در این زمینه افزود.

عباس زارع‌‌نژاد در این زمینه، گفت: نتیجه آزمایش ستاد ملی بررسی سلامت برنج حرف وزیر را تایید کرد اما این امر بدان معنا نیست که این پیشگویی بوده بلکه براساس آخرین نتایج آزمون حوزه غذا و دارو سلامت برنج موجود در بازار را اعلام کرده است.

با فرض پذیرش گزارش ستاد سلامت در مورد سالم بودن برنج‌های وارداتی اما این مسئله مهم همچنان مطرح است که اعتبار و جایگاه سازمان استاندارد به‌عنوان یکی از دستگاه‌های امین مردم چه می‌شود؟

کد خبر 92621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز