همشهری آنلاین: کودتاچیان در هندوراس حقوق رسانه‌ها را بیش از پیش محدود کردند.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، دولت موقت هندوراس که با انزوای فزاینده از سوی جامعه بین‌المللی مواجه شده، حکمی را صادر کرده که بر اساس آن هر ایستگاه رادیویی و تلویزیونی که به "هرج و مرج" دامن بزند، تعطیل می‌شود.

اسکار ماتوته (Oscar Matute)، وزیر کشور هندوراس گفت این تدابیر برای کنترل رسانه‌ها اتخاذ نشده است. پیش از این کودتاچیان اعلام کرده بودند محدودیت‌های لغو شده حقوق شهروندی را دوباره وضع می‌کنند. ماه پیش بود که دولت موقت دو ایستگاه رادیویی نزدیک به مانوئل زلایا، رییس جمهور سرنگون‌شده این کشور را تعطیل کردند.

روبرتو میچلتی، رییس دولت موقت سربازان و پلیس‌ها ماسک‌پوش را به دفاتر کار رادیو گلوبو و کانال 36 اعزام کرد که همه تجیهزات این ایستگاه‌ها را ضبط کردند. او این شبکه‌ها را متهم به وندالیسم و شورش کرده بود.

ارتش هندوراس زلایا را که در دوره ریاست جمهوری‌اش به سوی چپگرایان گرایش پیدا کرده بود، اواخر ماه ژوئن سرنگون و از این کشور اخراج کرد. اما او به هندوراس بازگشته و در سفارت برزیل در تگوسیگالپا، پایتخت، پناه گرفته است. طرف‌های درگیر مشغول مذاکره با یکدیگر هستند. روز جمعه گفته شد که پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

کد خبر 92577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز