گروه حوادث: پلیس در جست‌وجوی زن جوانی است که برای اخاذی 300میلیون تومانی، خواهرزاده 6 ساله‌اش را ربوده و ناپدیدشده است

این آدم‌ربایی صبح هفتمین روز مهرماه به کارآگاهان پلیس آگاهی تهران گزارش شد. مرد جوان که ادعا می‌کرد پسربچه 6ساله‌اش توسط فرد ناشناسی ربوده شده، نزد ماموران پلیس رفت و گفت: صبح امروز خواهر همسرم  برای سر زدن به ما به خانه‌ام در خیابان فرشته آمد.

ساعتی از حضور معصومه در خانه‌مان نگذشته بود که او گفت قصد دارد پسر 6 ساله‌ام به نام امین را برای گردش به پارک ببرد. با موافقت من و همسرم  او دست امین را گرفت و از خانه خارج شد اما با گذشت بیش از 2 ساعت خبری از آنها نشد.

درحالی‌که نگران پسرم شده بودم، ناگهان زنگ تلفن همراهم به صدا درآمد. زن ناشناسی که سعی می‌کرد صدایش را تغییر دهد، پشت خط بود. او گفت که همراه همدستانش، معصومه و پسرم را هنگام قدم زدن در پارک ربوده و به جای امنی منتقل کرده است.

بعد هم تهدیدم کرد که اگر 300 میلیون تومان پول نقد به او نپردازم، دیگر پسرم را نخواهم دید. شاکی ادامه داد: بعد از این تماس، با عجله از خانه خارج شدم و به پارک رفتم. هر چه گشتم اثری از معصومه و امین نبود.

در همین هنگام زن ناشناس بار دیگر با تلفن همراهم تماس گرفت و تهدید‌های خود را تکرار کرد. من که مطمئن شده بودم پسرم اسیر آدم‌ربایان شده، تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم و از آنها برای پیدا کردن فرزندم کمک بخواهم.

بعد از اظهارات این مرد، ماجرا به سلیمانی، قاضی دادسرای جنایی تهران گزارش شد و تیمی از کارآگاهان اداره 11«مبارزه با آدم‌ربایی»، پلیس آگاهی تهران مامور رسیدگی به پرونده شدند.

کارآگاهان در نخستین اقدام عازم پارکی شدند که زن ناشناس مدعی بود که او و همدستانش معصومه و امین را در آنجا ربوده‌اند. در آن ساعت از روز، افراد زیادی به پارک رفت‌وآمد داشتند و نمی‌شد بدون اینکه کسی متوجه شود، دست به ربودن یک زن و پسربچه 6 ساله زد.

ماموران برای پیدا کردن سرنخی از آدم‌ربایان، تحقیق از افراد حاضر در پارک را آغاز کردند اما هیچ‌کس شاهد ربوده شدن امین و خاله‌اش نبود و هیچ مورد مشکوکی هم در آنجا به پلیس گزارش نشده بود.

این اطلاعات در حالی در اختیار ماموران قرار گرفت که ادامه بررسی‌ها نشان می‌داد زن ناشناسی که با پدر امین تماس می‌گرفت و خود را یکی از آدم‌ربایان معرفی می‌کرد، معصومه یعنی خاله‌ امین بود که سعی داشت با تغییر صدایش وانمود کند افراد دیگری او و خواهرزاده‌اش را ربوده‌اند و قصد اخاذی از خانواده آنها را دارند.

وقتی پلیس مطمئن شد که رباینده پسربچه‌ 6 ساله کسی جز خاله او نیست، تحقیقات برای دستگیری او را آغاز کرد. کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که معصومه بعد از ربودن امین به طرز مرموزی ناپدید شده و هیچ‌کس خبری از مخفیگاه او ندارد.

درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، ماموران متوجه شدند که زن گروگانگیر در چند مرحله با یکی از اعضای خانواده‌اش تماس تلفنی داشته و احتمالا این مرد در جریان نقشه او بوده است.

بنابراین دستور دستگیری مرد جوان صادر شد اما او بعد از انتقال به اداره آگاهی همدستی با معصومه در ربودن امین را انکار کرد و مدعی شد که از او خبری ندارد.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران  گفت: از آنجایی که هنوز ردی از مخفیگاه معصومه به دست نیامده است، قاضی سلیمانی دستور چاپ عکس بدون پوشش این زن و پسربچه ربوده شده را صادر کرده و از کسانی که از آنها خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق مراجعه به اداره 11 پلیس آگاهی تهران یا تماس با شماره تلفن‌های 55388012 و55372777 در اختیار تیم تحقیق قرار دهند.

کد خبر 92395

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز