گروه حوادث: 2 برادر که وانمود می‌کردند مسافرکش هستند با طراحی نقشه‌ای شیطانی، در مدت 3 ماه بیش از13 زن و دختر جوان را ربودند

و با کشاندن طعمه‌های بیگناه خود به بیابان‌های اطراف تهران، آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادند. راز جرایم این دو برادر تبهکار زمانی فاش شد که یکی از طعمه‌های آنها سراسیمه نزد پلیس رفت و از ماجرای تلخی که بر او گذشته بود پرده برداشت.

این زن 28 ساله به ماموران گفت: کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که پراید سفید رنگی مقابلم توقف کرد. وقتی مقصدم را گفتم، راننده با اشاره سر از من خواست سوار ماشین شوم و بعد از آن شروع به حرکت کرد.

بعد از طی مسیری، وی به بهانه اینکه بنزین ماشینش تمام شده و قصد رفتن به پمپ بنزین دارد تغییر مسیر داد و وارد جاده‌ای فرعی شد که به بیابان منتهی می‌شد.

من که به ماجرا مشکوک شده بودم از راننده خواستم توقف کند اما در همین هنگام مرد دیگری که در ماشین نشسته بود با چاقو شروع به تهدید من کرد و این در حالی بود که خودرو با سرعت به سمت بیابان در حرکت بود.

بعد از چند دقیقه، در حالی که به منطقه خلوتی رسیده بودیم، راننده و همدستش به زور مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و بعد از آنکه با چاقو مجروحم کردند، فرار کردند.

با شکایت این زن، ماجرا به قاضی روشن – بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران - گزارش شد و به دستور وی تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مردان شیطان صفت آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام به چهره نگاری از متهمان پرداختند و با بررسی عکس‌های متهمان سابقه‌دار موفق شدند یکی از آنها را شناسایی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این متهم 2 سال قبل در پی ربودن زن جوانی و آزار و اذیت وی بازداشت شده بود ولی بعد از گذشت مدتی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و این بار با همدستی برادرش جرایم شیطانی خود را از سر گرفته است.

با به دست آمدن این اطلاعات، دستور بازداشت مرد جوان صادر شد و کارآگاهان جست‌وجو برای شناسایی مخفیگاه او را آغاز کردند. بعد از گذشت چند روز، ماموران با شناسایی این محل عملیات ضربتی برای دستگیری متهمان را آغاز کردند اما در این عملیات فقط یکی از 2برادر که در خانه حضور داشت دستگیر شد و متهم دیگر توانست از دست پلیس فرار کند.

اعتراف به جرم

مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به ربودن زنان و دختران و اذیت و آزار آنها گفت: بعد از آنکه با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدم وسوسه شیطانی بار دیگر به سراغم آمد و این‌بار برادرم را هم به‌عنوان همدست با خودم همراه کردم.

ما بعد از پرسه زدن در خیابان‌های شهر، زنان و دخترانی را که منتظر تاکسی بودند شناسایی می‌کردیم و در حالی که وانمود می‌کردیم مسافرکش هستیم، آنها را سوار خودرومان می‌کردیم.

سپس طعمه‌هایمان را به بیابان‌های اطراف تهران کشانده و با تهدید چاقو نقشه شیطانی خود را عملی کرده و با رها کردن آنها در همان محل متواری می‌شدیم.

در حالی که مرد جوان مدعی بود با همدستی برادرش در مدت 3 ماه 13 زن و دختر را ربوده و مورد آزار و اذیت قرارداده است، تحقیقات برای دستگیری متهم دیگر پرونده ادامه یافت و کارآگاهان بعد از مدتی توانستند مخفیگاه این مرد را شناسایی کنند.

در حالی که مرد جوان با در اختیار داشتن سلاحی پر و آماده شلیک در این خانه مخفی شده بود، پلیس آنجا را به‌صورت نامحسوس به محاصره درآورد و درست زمانی که مرد جوان بی‌خبر از همه جا در خواب بود، ماموران موفق شدند وی را قبل از آنکه بتواند از اسلحه‌اش استفاده کند دستگیر کنند.

برادر کوچک‌تر روز گذشته زمانی که مقابل قاضی روشن قرارگرفت، با اعتراف به جرم خود گفت: « برادر بزرگم بود که این وسوسه شیطانی را به جانم انداخت. او می‌گفت اگر طعمه‌هایمان را بعد از آزار و اذیت مجروح کنیم و بترسانیم دیگر جرات نمی‌کنند از ما شکایت کنند اما همه این حرف‌ها وقتی رنگ باخت که ابتدا خود او از سوی پلیس دستگیر شد».

بعد از اعترافات این مرد، قاضی روشن با اعلام اینکه تاکنون 13 شاکی این پرونده شناسایی شده‌اند دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان در روزنامه‌ها را صادر کرد و از کسانی که به دام این دو متهم افتاده و تا‌کنون شکایت نکرده‌اند در خواست کرد با اطمینان از حفظ هویتشان نزد قاضی پرونده، به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 78143

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز