دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: مردان کلاهبردار برای برنده شدن در مناقصه چند صد میلیونی یک شرکت دولتی، مدیر شرکت را ربودند

اما هنگامی که آنها قصد داشتند به زور از وی امضا بگیرند نقشه آنها فاش شد.
ماجرای این آدم ربایی از 3 ماه قبل و با چاپ آگهی مناقصه یک طرح دولتی کلید خورد، در این آگهی از شرکت‌های بزرگ برای شرکت در مناقصه دعوت شده بود، مدتی بعد با برگزاری جلسه مناقصه، یک شرکت که شرایط مناسب‌تری را برای اجرای طرح اعلام کرده بود، به‌عنوان برنده مناقصه اعلام شد ولی این سرآغاز ماجرایی بود که به یک آدم ربایی 72ساعته ختم شد.

از آنجا که شرکت برنده پس از انتخاب شدن باید شرایطی را که در فرم اولیه مناقصه در مورد کیفیت امکانات و تجهیزات عنوان کرده بود عملی می‌کرد، یکی از مدیران شرکت به بررسی این موضوع پرداخت.

در حالی که تحقیقات این مدیر شرکت نشان می‌داد شرایط و تجهیزات اعلام شده از سوی برنده مناقصه با تجهیزاتی که آنها در مراحل مختلف انجام این طرح مورد استفاده قرار می‌دهند تفاوت دارد، وی متوجه کلاهبرداری شرکت برنده شد.

مدیر دولتی پس از اطلاع از این موضوع، به شرکت برنده مناقصه اعلام کرد که آنها باید تمام تعهداتی را که در فرم مناقصه اعلام کرده بودند، به‌صورت کامل و صحیح انجام دهند، در غیر این صورت، آنها شرکت دیگری را برای اجرای طرح انتخاب می‌کنند.

مسئولان برنده مناقصه وقتی فهمیدند، مدیر شرکت دولتی متوجه کلاهبرداری آنها شده است ابتدا سعی کردند وی را با پرداخت رشوه کلانی، به همکاری با خود وادار کنند اما وقتی وی مخالفت کرد نقشه ربودن او را طراحی کردند.

با این نقشه، مردان کلاهبردار چند روز قبل در مسیر عبور مدیر شرکت کمین کرده و وی را در فرصتی مناسب ربوده و به گروگان گرفتند.

3 روز در اسارت آدم‌ربایان خشن

«مرا به زور از خودرویم پیاده کردند، دست و پاهایم را بستند و به داخل صندوق عقب خودرو انداختند، چند ساعت در حرکت بودیم تا اینکه سرانجام خودرو توقف کرد و آدم‌ربایان مرا از صندوق‌عقب خودرو بیرون آورده و به داخل باغی بردند و در آنجا پس از شکنجه‌های فراوان، از من خواستند برگه‌های مناقصه طرح را که چند میلیارد تومان ارزش داشت امضا کنم، من هم از آنجایی که تنها راه فرار از دام آنها را عمل کردن به خواسته‌اشان می‌دیدم، امضایی پای برگه‌ها انداختم.»

وی افزود: بعد از3 روز شکنجه، مردان گروگانگیر که به خواسته‌اشان رسیده بودند، مرا به جاده چالوس برده و در آنجا از ماشین پیاده و به سرعت فرار کردند، من هم به هر زحمتی که بود خودم را به تهران رسانده و از آنها شکایت کردم.

با شکایت این مرد، پرونده این آدم ربایی با دستور قاضی توکلی- بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران- در دستور کار ماموران اداره 11 آگاهی تهران (مبارزه با آدم‌ربایی) قرارگرفت و ماموران با بررسی سرنخ‌هایی که گروگان در اختیار آنها گذاشت آدم‌ربایان را دستگیر کردند.

«در ابتدا قصد  گروگانگیری  نداشتیم ولی وقتی در مناقصه برنده شدیم و مسئول شرکت متوجه شد که ما از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار نیستیم، وسوسه پول زیاد به جانمان افتاد و نقشه این آدم ربایی را کشیدیم، فکر می‌کردیم که با ربودن مدیر شرکت، وی را وادار به سکوت کنیم اما ماجرا به‌صورت دیگری رقم خورد. »

کد خبر 68612

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز