چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل می‌گوید سرویس وب‌پایه جی‌میل توسط یک حمله فیشینگ گسترده مورد هدف مجرمان سایبر قرار گرفته‌است

به گزارش بی‌بی‌سی، در چند روز اخیر لیست‌هایی از 30 هزار آدرس ایمیل Yahoo‌، AOL،Hotmail‌ و Gmail به همراه پسوورد آن‌ها توسط هکرها منتشر شده‌است.

این لیست همچنین اطلاعات هزاران کاربران سرویس Hotmail‌ شرکت مایکروسافت را نشان می‌دهد و گوگل می‌گوید اطلاعات 500 نمایه ایمیل کاربرانش توسط هکرها دزدیده و به صورت آنلاین به نمایش منتشر شده‌است.

لیست کاربران Hotmail اطلاعات 10 هزار نمایه ایمیل را نشان می‌دهد و در وب‌سایت Pastebin‌ منتشر شده‌است. برنامه‌نویسان از این وب‌سایت برای به اشتراک گذاشتن کدهای برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

در مدت کوتاهی از انتشار اولین لیست، لیست دومی از 20 هزار آدرس ایمیل و پسوورد کاربران ایمیل Yahoo، AOL، Hotmail و Gmail‌ منتشر شد. البته تعدادی از این آدرس‌ها قدیمی، غیرفعال و یا جعلی بودند ولی اکثر آن‌ها متعلق به کاربران حقیقی و کاملاً فعال بودند.

گفتنی‌است در این لیست‌ها تعدادی اطلاعات نمایه کاربران شبکه‌های Comcast‌ و Earthlink به چشم می‌خورد.

هکرها با انجام حملات فیشینگ، خود را به عنوان وب‌سایت‌ها و یا نماینده‌های بانک‌ها و سرویس‌دهنده اینترنت (ISP) قانونی جا می‌زنند و از کاربران درخواست اطلاعات محرمانه می‌کنند. یکی از ترفند‌های انجام فیشینگ که ظاهراً در حمله‌ای که منجر به انتشار این لیست شده‌ صورت گرفته‌است، ایجاد یک وب‌سایت به ظاهر معتبر است که از کاربران می‌خواهد برای ورود نام کاربری و یا پسوورد خود را وارد کنند.

کد خبر 92283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز