پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

زمان چه زود می‌گذرد. در حد یک چشم برهم زدن، لحظات یکی پس از دیگری سپری شده و جزو خاطرات ما درمی‌آیند.

 کودکی که امروز دست در دستان مادر آرام آرام قدم برمی‌دارد، فردا بدون کمک دستان پرمهر مادر، گام‌های بزرگ‌تری برمی‌دارد و تکیه‌گاهی می‌شود برای دوران پیری پدر و مادر. کودکان امروز، افراد مسن آینده هستند. 

پنجشنبه 16 مهر است. روزی که به «روز جهانی کودک» نامگذاری شده و بچه‌ها نسبت به روزهای دیگر خوشحال خواهند بود.16مهر، روز شهروندان کوچکی است که برای رسیدن به آرزوهای خود مسیر طولانی در پیش دارند و باید سعی و تلاش خود را با کمک والدین برای داشتن آینده‌ای روشن به کار بندند.

مسئولان، این روزها در فکر برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع برای این قشر از افراد دارند تا روز جهانی کودک را به بهترین شکل ممکن جشن بگیرند.  مسئولان اداره اجتماعی و فرهنگی نواحی شهرداری  از این قاعده مستثنا نیستنند و برنامه و اقدامات خاصی برای 16 مهر تدارک دیده‌اند. برنامه‌هایی که همگی رنگ و بوی کودکانه دارند و در بسیاری از موارد، خود کودکان مجری و برگزار کننده آنها هستند. 

 تست هوش و نقاشی کودکان

 تست هوش و شخصیت و غربالگری کودکان از برنامه‌هایی است که در خانه اسباب‌بازی 22 بهمن به مناسبت روزجهانی کودک توسط مسئولان اداره اجتماعی ناحیه یک شهرداری منطقه به اجرا درمی‌آید. برگزاری دوره‌های آموزشی برای کودکانی که بنا به دلایلی از تحصیل بازمانده‌اند و اجرای پایش رشد و اندازه‌گیری قد و و زن کودکان در خانه اسباب‌بازی، برگزاری مسابقات ورزشی در مهد کودک ریحانه و مدرسه تزکیه، همچنین برگزاری دوره آموزشی ایمنی برای کودکان، از برنامه‌های دیگری است که توسط مسئولان به اجرا درمی‌آید. جشن بزرگی هم 16 مهرماه در آبنمای شهرداری منطقه برای کودکان برگزار می‌شود و در پایان، کودکان بر روی طومار بزرگی اقدام به ترسیم نقاشی خواهند کرد. 

  برگزاری جشنواره کودک در محله

 اداره اجتماعی ناحیه3 شهرداری منطقه درصدد برگزاری جشنواره‌ای با عنوان کودک در این روز بزرگ و به یادماندنی است. جشن بادبادک‌ها، جنگ شادی و برپایی نمایشگاه هم، از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این جشنواره خواهد بود تا کودکان ساکن در محله‌های نعمت‌آباد، دولتخواه، اسماعیل‌آباد و شهرک‌های مختلف در آن شرکت کنند.

کودکان ناحیه، آثار و هنر‌های دستی خود را در نمایشگاه عرضه خواهند کرد و در قالب گروه‌های همخوانی به اجرای سرود در خانه‌های اسباب‌بازی می‌پردازند. در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هم والدین کودکان حضور خواهند داشت و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برخی کودکان به اجرای برنامه‌های قرآنی اقدام خواهند کرد. در پایان این برنامه‌ها، از تمامی کودکان شرکت‌کننده با اهدای جوایز تقدیر خواهد شد. 

  برگزاری جشن در مدرسه کیهانی

 ناحیه5 شهرداری در حاشیه منطقه قرار گرفته و بیشتر ساکنان آن در روستاها زندگی می‌کنند. پراکندگی جمعیت در این ناحیه هم بیشتر از محله‌های دیگر است. مسئولان هم از امکانات کمتری برخوردارند، اما برنامه‌های مختلفی در مناسبت‌های ملی و مذهبی به اجرا درمی‌آورند.

 مسئولان اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه5 شهرداری منطقه در روز جهانی کودک و با امکانات موجود درصدد برپایی مراسم‌های مختلفی هستند که یکی از آنها، برگزاری جشن باشکوهی در مدرسه کیهانی است. در این جشن سعی شده تا کودکان محله‌های مختلف شرکت کنند و مسئولان، اقدام به اجرای برنامه‌های سرود، موسیقی شاد، مسابقات متعدد و متنوع، اهدای جوائز و... خواهند کرد. همچنین، کودکان در مسابقه نقاشی هم شرکت کرده و خواسته‌های خود را به تصویر می‌کشند. 

  پرواز بادبادک‌ها در آسمان محله

مسئولان اداره اجتماعی ناحیه2 قصد دارند، 16مهر که روز خاص و ویژه‌ای برای کودکان است، جشنی در خانه اسباب‌بازی شهید آیت برگزار کنند. این جشن، همراه با برگزاری مسابقات شاد و متنوعی همچون مسابقه ماست‌خوری است. راهپیمایی کودکان از برنامه‌های دیگری است که در آن، کودکان مهد یاس شرکت خواهند کرد. در این راهپیمایی، کودکان دستنوشته‌هایی با موضوع کودک و حقوق آنها حمل خواهند کرد.

 مسئولان اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه هم از کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان‌ها و کودکان شیرخوارگاه حضرت رقیه¨س دیدار خواهند کرد تا در روز جهانی کودک، هدایایی به آنها ارائه کنند. جشنواره بادبادک‌ها هم در همین روز برگزار می‌شود تا کودکان محله با نوشتن جملاتی با مضمون «نامه‌ای به خدا»، بادبادک‌های خود را در آسمان منطقه به پرواز درآورند.  

  افتتاح خانه اسباب‌بازی

واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه4 شهرداری منطقه با برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد در روزجهانی کودک، به استقبال شهروندان می‌رود. افتتاح خانه اسباب‌بازی در شهرک گلریز، مهم‌ترین برنامه این اداره در 16 مهرماه خواهد بود تا از این پس، از کودکان این ناحیه در محیطی پذیرایی کند.

 جشن بزرگی هم در خانه سلامت کاشانک برگزار می‌شود و در آن، کودکان همراه پدر و مادربزرگ‌های خود شرکت می‌کنند. گریم صورت کودکان، برگزاری تئاتر و سرود توسط کودکان، از برنامه‌های دیگر مسئولان ناحیه4 در روز جهانی کودک است. کودکان محله‌های مختلف هم ویزیت رایگان شده و کارت سلامت دریافت می‌کنند. در پایان مراسم‌های اجرایی هم از تمامی کودکان با ارائه هدایا تقدیر می‌شود.  

همشهری محله - 19

کد خبر 92201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز