گروه اجتماعی: با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی منطقه آلوده حصار کرج، 347 نفر از قاچاقچیان، معتادان، مجرمان تحت تعقیب و سارقان سابقه‌دار و اراذل و اوباش منطقه دستگیر شدند.

عملیات پاکسازی در منطقه حصار کرج از ساعات اولیه صبح دیروز شروع شد. این منطقه از نقاط جرم‌خیزی است که با وجود اراذل و اوباش و فروشنده خرده و عمده مواد‌مخدر آنقدر ناامن شده است که اهالی محل برای چندمین بار از ناامنی محله خود شکایت کردند.

نیروی انتظامی از سال گذشته این منطقه را تحت نظر گرفته بود تا در موقعیتی مناسب در طرحی ضربتی آن را پاکسازی‌ کند؛ اگر چه به گفته اهالی محل بعضی از عمده فروشان شب قبل، از ماجرا مطلع بودند و فرار را بر قرار ترجیح دادند.

سردار علیرضا اکبرشاهی فرمانده انتظامی استان تهران در مراسم پاکسازی منطقه حصار برخی از خانه‌های این افراد را به نمایندگان سازمان‌های دولتی و رسانه‌ها نشان داد و گفت: مقدمات این عملیات از 9 ماه پیش شروع شده است.

پس از بازدید غیرمحسوس از این منطقه با همراهی مسئولان استان و شهرستان، ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی و اثرات بالقوه آن در گسترش ناامنی و آلودگی سایر نقاط شهرستان شناسایی و فیلمی مستند از شرایط موجود تهیه شد.

دیروز در 170 نقطه آلوده از این منطقه شامل مغازه، منزل و آلونک با همکاری تیم عملیاتی نیروی انتظامی و واحدهای امدادی و خدماتی آتش‌نشانی، اورژانس پزشکی، اورژانس اجتماعی، هلال‌احمر، شهرداری و سازمان‌های آب، برق و گاز عملیات با هماهنگی مقام قضایی آغاز شد.

از افراد دستگیر شده در عملیات دیروز 4 کیلو کراک، 20 کیلو تریاک، 320گرم شیشه و 25 میلیون تومان پول نقد حاصل از فروش مواد‌مخدر، یک خودرو و 2 موتورسیکلت مسروقه کشف شد. تیم عملیاتی 5 خانه و 7 آلونکی را که به شیره‌کش‌خانه تبدیل شده بود کاملا تخریب کرد.

کد خبر 92087

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز