همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند از اوائل هفته آینده واکسن آنفلوآنزای خوکی به شکل اسپری بینی در بخش‌های از این کشور توزیع خواهد شد.

 به گزارش آسوشیتدپرس مقادیر اندکی از این واکسن،‌ 600000 دوز از اسپری بینی FluMist برای آنفلوآنزای خوکی در میان 21 ایالت و چهار شهر بزرگ آمریکا تا روز پنج‌شنبه 8 اکتبر (16 مهر) توزیع هواهد شد، و در محموله‌های کوچک بیشتری در ادامه هفته میان بقیه ایالت‌ها توزیع خواهد شد.

 اغلب ایالت‌های آمریکا اولین واکسن‌های دریافتی خود به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تلقیح خواهند کرد به این امید که انها در حین انجام کارشان در مقابله با شیوع ویروس آنفلوآنزای خوکی – یا به قول دانشمندان ویروس 2009 H1N1 - سالم نگهدارند.
 
واکسن آنفلوانزا به صورت اسپری بینی برای افراد بین 2 تا 49 سال به کار می‌رود.

شکل رایج تزریقی واکسن آنفلوآنزا، در پایان هفته آینده در  آمریکا توزیع خواهد شد. در این مرحله 6 تا 7 میلیون دوز واکسن بین ایالت‌ها توزیع می‌شود.

 و بالاخره محموله بزرگتر واکسن حدود 40 میلیون دوز در هفته دوم اکتبر ( اواخر مهر ماه) توزیع خواهد شد.
 
در این هنگام انتظار  این است که ایالت‌های مختلف آمریکا به اندازه کافی از واکسن تزریقی و اسپری بینی در اختیار داشته باشند که گروه‌های در معرض خطر: زنان باردارد، کودکان و جوانان از شش ماه تا 24 سال، و جوانان و میانسالان دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم یا دیابت و پرستاران نوزادان را واکسینه شوند.

کد خبر 91913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز