مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور شهردار مشهد در خصوص زمان به بهره‌برداری رسیدن پروژه قطار شهری گفت: پروژه قطار شهری تا پایان تابستان 89 به بهره‌برداری می‌رسد

حامد مقدم با بیان این‌که بهره‌برداری از فاز نخست قطار شهری، ضمانت اجرایی فاز دوم محسوب می‌شود، افزود: برای وارد شدن به فاز دوم نیاز به استفاده از تجارب فاز اول مانند نوع قرارداد و نوع پیگیری‌ها است.

سخنگوی شهرداری مشهد افزود: بودجه پروژه قطار شهری به میزان درصد پیشرفت کار تخصیص می‌یابد و در این خصوص با مشکل مواجه نیستیم.

حامد مقدم در خصوص وضعیت آسفالت خیابان‌های مشهد نیز تصریح کرد: وضعیت آسفالت خیابان‌ها و معابر مشهد مناسب نیست و به دلیل اینکه معابر نامناسب زیاد است تعویض آسفالت آن طور که باید دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: نامناسب بودن آسفالت، مشکل جدی و جزو اولویت‌های شهرداری محسوب می‌شود و به همین دلیل کارگروهی به عنوان کارگروه آسفالت‌ در حال تشکیل شدن است که این کارگروه صرفا مسایل و مشکلات آسفالت را بررسی و در معاونت فنی و عمرانی مطرح می‌کنند.

سخنگوی شهرداری مشهد همچنین گفت: پروژه پل جمهوری اسلامی با حضور مسئولان کشوری، دهه سوم مهرماه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن رفاه شهروندان مشهدی، از باند شمالی این پروژه بهره‌برداری شد ولی افتتاح رسمی این پل در دهه آخر آبان ماه انجام می‌شود.

وی در خصوص بودجه شهرداری در سال 88، گفت: بودجه سال 88 شهرداری 1500 میلیارد تومان می‌باشد که از این مقدار 238 میلیارد تومان آن از محل کمک‌های دولتی پیش‌بینی شده است.

حامدمقدم با بیان این‌که سرانه هر شهروند مشهدی در سال جاری نسبت به سال قبل 43 درصد رشد داشته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود درسال 88 سرانه هر شهروند 381 هزار تومان باشد در حالی که در سال قبل این سرانه 226 هزار تومان بود.

سخنگوی شهرداری مشهد تصریح کرد: در سال 87 سرانه هر شهروند در بحث هزینه‌های عمرانی 200 هزار تومان بود که این سرانه با 51 درصد رشد در سال 88 به 300 هزار تومان رسید. همچنین سرانه آسفالت نیز برای هر شهروند 2700 تومان می‌باشد که این مقدار در سال 87 به 7200 تومان رسید.

حامد مقدم با مقایسه شهر مشهد با دیگر کلان‌شهرهای ایران، گفت: مشهد در میان دیگر کلان‌شهرها در زمینه تخصیص بودجه در سال 88 بعد از تهران دارای رتبه دوم است.

وی در خصوص رتبه سرانه بودجه مشهد در مقایسه با دیگر کلان‌شهرها، اظهار داشت: مشهد، رتبه پنجم را از لحاظ سرانه بودجه در بین دیگر کلان‌شهرها داراست.

حامدمقدم افزود: هر ساله بیش از 20 میلیون زایر وارد مشهد می‌شود که از این تعداد یک میلیون و 100 هزار نفر زایر غیرایرانی هستند.

وی ادامه داد: بیشترین خرید زایر اطراف حرم مطهر صورت می‌گیرد ولی دریافتی عوارض از کسبه اطراف حرم تنها یک درصد از کل عوارض است.


حامدمقدم در خصوص مشارکت‌های اقتصادی داخلی و خارجی نیز گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری خارجی طرحی را به شهرداری ارایه نداده است ولی استقبال از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در راستای منافع مردم جزو سیاست‌های شهرداری می‌باشد.

سخنگوی شهرداری مشهد افزود: بین 70 تا 75 درصد درآمد شهرداری در سال 88 از محل عوارض عمومی می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 70 درصد هزینه‌ها به بخش عمرانی تعلق پیدا کند.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرداری باید همواره پاسخگوی مردم باشند، تصریح کرد: شهرداری به دنبال گسترش فضای آزاد رسانه‌ای است و این جزو رویکردهای اصلی ما محسوب می‌شود.

وی افزود: برای کم کردن هزینه‌های زاید باید بین شهروندان فرهنگ‌سازی درست صورت بگیرد.

حامد مقدم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های کم کردن هزینه‌های زاید با فرهنگ سازی درست این است که اگر روزانه بانوان خانه‌دار یک دقیقه از وقت خود را برای تفکیک زباله اختصاص دهند، در هر سال 4 میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد.

کد خبر 91588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز