همشهری آنلاین: در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) قطار شهری مشهد به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

مترو مشهد

 به گزارش فارس ، بهره‌برداری آزمایشی قطار شهری مشهد از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح امروز‌، همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا آغاز شد.

شهردار مشهد در افتتاحیه این مراسم گفت:‌ در آغازین روزهای بهره‌برداری خط یک قطارشهری مشهد تعداد واگن‌های خط یک محدود است.[آشنایی با خطوط مترو مشهد]

سید محمد پژمان با اشاره به اینکه برای خط یک قطار شهری مشهد 60 واگن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ‌بهره‌برداری خط یک قطار شهری مشهد با 9 واگن صورت می‌گیرد که در نهایت واگن‌ها پس از تولید به تدریج به مشهد انتقال داده می‌شود.

شهردار مشهد ادامه داد: آغاز به کار قطار شهری مشهد در مسیر یک ـ نخریسی تا وکیل آباد ـ به صورت هر نیم ساعت یک قطار در ایستگاه، خواهد بود اما به تدریج با رسیدن واگن‌ها، این زمان به پنج دقیقه کاهش می‌یابد.

رضا رجب‌زاده مدیرعامل بهره‌برداری قطار شهری مشهد نیز در جمع خبرنگاران گفت: قطار متروی این شهر‌، 18 هزار کیلومتر تست تحمل را پشت سر گذاشته‌ و قیمت خرید هر واگن قطار شهری یک میلیون و 560 هزار یورو و بر اساس قرارداد منعقده بین شهرداری و پیمانکار چینی و با توجه به هزینه‌های حمل و قطعات یدکی، در مجموع قرارداد خرید 20 رام قطار 106 میلیون یورو است.

هر رام قطار متروی مشهد از سه واگن 30 متری تشکیل شده که طول آن 90 و عرض واگن‌ها 65.2 متر است. ظرفیت پذیرش هر واگن قطار 250 مسافر نشسته ، ایستاده و هر رام قطار 750 نفر ظرفیت دارد.

این قطار که در مرحله نخست از ساعت 9 تا 13 هر روز فعالیت دارد، 22 ایستگاه را در مسیر 19کیلومتری خیابان نخریسی تا انتهای بولوار وکیل آباد تحت پوشش دارد و این مسیر را به مدت 35 دقیقه طی می‌کند.

کد خبر 128816
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز