گروه شهری: مجوز800 میلیارد تومان فاینانس برای انجام طرح‌های عمرانی از سوی شهرداری تهران اخذ خواهد شد.

به گفته معاون مالی اداری شهرداری تهران در شرایطی که دامنه‌‌ بحران اقتصادی دنیا گریبان ایران را گرفته و به کاهش درآمدهای نقدی شهرداری از ناحیه ساخت‌وساز منجر شده، مدیریت شهری با اندیشیدن تمهیداتی موفق به فراهم‌کردن زمینه‌های اخذ این اعتبار و جبران کسری بودجه‌اش خواهد شد.

به گزارش همشهری، حسین محمد پورزرندی صبح دیروز در حاشیه حضور خود در مرکز نظارت همگانی 1888به خبرنگاران گفت: با وجود اینکه تاکنون 65 درصد درآمدهای شهرداری محقق شده اما افتخار ما این است که هیچ پروژه نیمه تمامی روی زمین نمانده است.

وی در توضیح تمهیدات شهرداری تهران برای تحقق 85 درصدی بودجه شهرداری به‌رغم رکود اقتصادی حاکم بر فضای کشور گفت: با سازمان‌های دولتی و غیردولتی، بانک‌ها و همه شرکت‌های بزرگ نظیر بانک ملت و قرارگاه خاتم‌الانبیا درباره مجموعه درخواست‌های پذیره و کاربری وارد مذاکره شده‌ایم که امیدواریم در کنار تشویقاتی که درصورت پرداخت بموقع و یکجای عوارض نوسازی و دیگر مطالبات عمومی برای مردم قائل شدیم به کسب درآمدهایی از این نواحی نیز دست یافته، تحقق 85 درصدی بودجه را میسرکنیم.

پورزرندی با اشاره به پروژه تونل توحید گفت: این تونل که احداث آن گره ترافیک بزرگی از شهر را حل می‌کند، در حال حاضر در 3شیفت فعال است و روزانه حداقل یک میلیارد تومان در آن هزینه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع رتبه بندی شهرداری تهران اشاره کرد و ازثبت بین‌المللی و اعتبارسنجی مالی به‌عنوان کاری ماندگار در تاریخ شهرداری‌ها ی نه تنها کشور که حتی خاورمیانه نام برد.

وی توضیح داد: در4سال گذشته تغییرات گسترده نظام‌های مالی، بودجه‌ای، طرح جامع شهرسازی و معماری و... در شهرداری این آمادگی را به‌وجود آورد تا بتوانیم از یک گروه بین‌المللی برای رتبه‌بندی شهرداری دعوت کنیم.

اهمیت این رتبه بندی از نظر معاون مالی اداری شهرداری تهران آن است که شهرداری را قادر می‌سازد بدون نیاز به ضمانت‌های مالی رأسا به جذب منابع مالی و فاینانس‌های خارجی اقدام کند. اهمیت این رتبه بندی تا آنجاست که به گفته پورزرندی توانمندی مالی شهرداری تهران را افزایش داده و این امکان را فراهم می‌سازد تا پروژه‌های بیشتری در سطح شهر به اجرا درآید.

فروش اوراق مشارکت در وضعیت فعلی اقتصادی، مشکل است

معاون مالی اداری شهرداری تهران در ادامه درباره تاخیر به‌وجود آمده برای فروش اوراق مشارکت بافت‌های فرسوده گفت: این اوراق حتی اگر منتشر می‌شد، معلوم نبود در وضعیت اقتصادی فعلی به فروش می‌رفت؛ ضمن اینکه دولت محترم نیز با سود 19درصدی این اوراق مخالفت کرد.

پورزرندی افزود: پس از مذاکره با بانک متوجه شدیم آنها تمایلی به فروش این اوراق ندارند. بانک شهر هم هنوز مراحل ثبت نهایی خود را در شورای پول و اعتبار سپری نکرده و در نهایت قرار شده است 100میلیارد تومان از طریق بانک پارسیان، 200 میلیارد تومان بانک ملی و100 میلیاردتومان هم با بانک سپه تفاهم شده است.

وی درعین حال خبر داد: یک مؤسسه مالی قانونی ضمانت داده درصورتی که اوراق به فروش نرسد خودش اوراق را خریداری کرده و صرف نوسازی بافت‌های فرسوده کند.

کد خبر 91521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز