همشهری آنلاین: رهبر مخالفان میانمار که در حبس خانگی به سر می‌برد، قصد دارد برای پایان دادن به تحریم‌ها ضد کشورش به صورت مستقیم وارد گفت‌وگو با نمایندگان کشورهای غربی در رانگون شود.

خبرگزاری اتریش از رانگون گزارش داد، به نوشته روزنامه حزب مخالف اتحاد ملی برای دموکراسی (NLD) آنگ سان سوچی این پیشنهاد را در نامه‌ای به تان شوه، رییس دولت نظامی میانمار مطرح کرده است.

سوچی در این نامه نوشته است: "به من اجازه دهید با کاردار آمریکا، سفیر اتحادیه اروپا و سفیر استرالیا ملاقات کنم تا با آنها به بحث درباره رفع تحریم‌ها بپردازم.

رهبر مخالفان که برنده جایزه صلح نوبل بوده، سال‌هاست در حبس خانگی به سر می‌برد. دولت نظامی میانمار او را به بر هم زدن آرامش عمومی متهم می‌کند. او اوایل ماه اوت به دلیلی مشابه با 18 ماه تمدید حبس خانگی مواجه شد.

این مصالحه‌ای بزرگ از جانب سو چی با نظامیان محسوب می‌شود، نظامیانی که چند دهه است این کشور را در درست گرفته‌اند. آنها مسوول تحریم‌های میانمار شناخته می‌شوند.

کشورهای غربی پس از سرکوب قیام دانشجویی در سال 1988 این کشور را مورد تحریم قرار دادند. با این حال گفته‌اند تحت شرایطی این تحریم‌ها را پایان می‌بخشند. دلیلی که از نظر غرب در تحریم میانمار اصلی محسوب می‌شود، نقض حقوق بشر و همچنین این امر است که نظامیان پیروزی سو چی را در انتخابات 1990 هیچ گاه به رسمیت نشناختند. این مسایل برای نظامیان میانماری تابو محسوب می‌شوند.

کد خبر 91463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز