همشهری آنلاین: کنکور سراسری سال 89 برگزار می‌شود و برگزاری آن در 90 بستگی به شرایط دارد که ممکن است برگزار شود، یا نه.

سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این مطلب در خصوص اجرای قانون حذل کنکور تا سال 1390 گفت: حذف کنکور به این معناست که باید جایگزینی برای آن آماده شود و تا آماده نشدن این جایگزین، حذف به تعویق می‌افتد.

وی اظهار کرد: حذف کنکور قانونی است که باید اجرا شود و برای اجرای این قانون در سال 90، باید تلاش زیادی انجام گیرد. به میزان تولید سوابق تحصیلی، کنکور حذف خواهد شد تا به امروز به جزء سال سوم دبیرستان، چیزی ایجاد نشده است.

رئیس سازمان سنجش در پاسخ به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در این رابطه با وجود نداشتن وزیر، عنوان کرد: این وزارتخانه به شدت تلاش خود را می‌کند، ولی این بحث، بحث ساده‌ای نیست، پیچیده است و باید ساز و کارهای لازم فراهم شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش پیشرفت فوق‌العاده‌ای در این زمینه داشته است، بحث برگزاری آزمون‌هایی سراسری استاندارد، قضیه ساده‌ای نیست و باید ساز و کارهای زیادی فراهم شود، تا به آن نقطه برسد.

رئیس سازمان سنجش، با اشاره به کمیته برنامه‌ریزی‌ قانون ماده 4، تصریح کرد: این کمیته مسئول اجرایی این قانون است که در همین روزها تشکیل جلسه خواهد داد.

پورعباس در پاسخ به شکایت تعدادی از دانشگاهها در خصوص افزایش ظرفیت دانشجو بدون توجه به خواسته‌ها و امکانات این دانشگاهها، یادآور شد: تمامی دانشگاهها در دوره‌های روزانه و شبانه دارای پنج درصد ظرفیت مازاد شاهد، 5 درصد افزایش ظرفیت برابری نمره و شکست ظرفیت‌ها بوده‌اند که امسال نیز با توافق مجلس و وزیر علوم، پنج درصد نیز افزایش ظرفیت دانشجو داشته‌ایم که در کل 15 درصد می‌شود و هیچ دانشگاهی بیش از این مقدار افزایش نداشته است.

کد خبر 91450

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز